úterý 11. března 2008

Thajsko - den čtvrtý a pátý - krize

Tak dnes nečekejte žádné zázraky (ty si rezervuju pro sebe), dlouhé povídání (nebylo by o čem psát) nebo nějaké pozitivní novinky...
Po úpalu ze třetího dne následovalo přesně to, co jsem čekal - v noci zimnice a žádný spánek. Proto jsem celý den zůstal na pokoji a nejel s našima na okružní jízdu po ostrově - která prý nebyla nic moc... Jelo se místním pronajatým mhd, výlet stál 800 batů a navštívili se vodopády, sloni, místní zlatý Budha sedící na vyvýšenině a další zajímavosti - takové to klasické divadýlko, z kterého se někteří turisti zblázní blahem a ti střízlivější si připadají ošizeni. Třeba jízda džunglí na slonu zněla zajímavě, ale prý se jednalo o desetiminutové pohongání na hřbetě Bimba pár metrů od hlavní silnice...
Večer jsem sebral všechnu sílu a přetrpěl pálení v obličeji a ramenech a šlo se na večeři. Tentokrát jsem si chtěl dát nějaké plody moře. Objednaní garnáti v ústřicové omáčce a rýží byli výborní, ovšem večer už jsem si to nemyslel a nad ránem, když jsem testoval jak pohodlně se klečí u místních toaletních mís, už vůbec ne. Takže dnes jsem opět nikam nešel, jen jako marod největší ležel v apartmánu a naříkal. Teď k večeru už je mi líp (2 endiarony a žádné jídlo v sobě, krom banánů) celkem uklidnila můj rozbouřený žaludek a uvidíme co zítra. Snad to bude dobré. Trochu na rozpacích jsem ale z otoků po spálení, které mam na čele a pravém oku - vypadám jako Rocky ve 12.kole s Ivanem Drago...
Ještě malá poznámka k jídelníčkům - jak jsem se zmiňoval v některém povídání, nebylo mi jasné, jak se objednávají přílohy atd. - včera mi to asi docvaklo - vypadá to, že jsou tu jakoby dvě nabídky - jedna je vždy levnější - například nudle/smažená rýže atd na nějaký způsob s hovězím/vepřovým/plody moře/kuřecím - a masa je málo a jde spíš o porce vhodné na lehkou večeři. A pak jsou vyloženě klasické položky tak jako jsme zvyklí z našich jídelníčků - maso na nějaký způsob a k tomu si musíte říct, jakou chcete přílohu (a jestli zvlášť na talíři, nebo vše dohromady). U těchto porcí je masa víc a jsou dražší.
Taky jsem se víc díval po cenách v 7-eleven a zjistil že pivo v plechovce tu přijde na cca 30-40 batů (asi 4 druhy včetně Heinekena - obecně alkohol je tu v poměru k ostatnímu drahý) a třeba 1,25 L koly/spritu atd přijde na 25-27 batů, 2 L 30 batů (zvláštní nepoměr) a pak jsou tu k nalezení perly, jako je zubní kartáček colgate, který si kupuju doma za 60 Kč tu mají za 19 batů (10 Kč).
Tak to je asi tak vše, co dnes napíšu... ještě pár obrázků na závěr (upozorňuju, že jsem je nefotil já)

Místní kamenné formace Hin Ta a Hin Yai ("Dědeček a babička" ale neptejte se mě, která skála je kdo) Váže se k nim pověst a starším manželském páru, který se vydá na pevninu najít dospívajícímu synovi manželku, ale nikdy se nevrátili a pravděpodobně zahynuli na moři.

Místní rybářský přístav...

Tohoto 16 metrů vysokého Budhu uvidíte již při příletu - už z letadla patří k nepřehlédnutelným dominantám.

Hádejte jaké náboženství je tu dominantní...?

Ať žijí kýče...

Ta tímto idilickým výhledem na moře se s vámi loučím a zase naviděnou, až mi bude líp.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zdravím Tě,kecko,až z daleké Moravy!!:-))Okamžitě se vykurýruj,neláduj tam do sebe už nic,co tvůj český žaludek nestráví a koukej si pořádně užívat další dny dovolenky!!!!:-))
Monokly panthenol spraví,neboj:-))

tak páá a užívat,prosím!!:-))...neanonymní P.P.:-))

Anonymní řekl(a)...

Nazdar Jirko, ja uz se uplne bojim cist tvoje zpravy! To snad neni mozne, ty se spalis ani tam poradne nesviti slunce, po prvnich morskych plodech zvracis..atd, radeji uz nic netestuj, at stihnes skouknout nejakeho toho budhu!
Drz se a posli fotku s otokama - to by me fakt zajimalo jak vypadas:-)) Ale neboj to prejde a jak se vratis budes zase krasny chlapecek:-))
Drz se zdravi Hana a Milan

Jim_MatriX řekl(a)...

Ahojky P.P:-) Díky za podporu;-) snaha o kuryrovani je, ale nahromadilo se toho vic - uz tyden me boli zada a porad se to nelepsi, ted do toho mam 2 xichty na sobě a ještě ten žaludek...fakt mě to nebavi:-/ Pevně věřím že do dvou dnů max to bude lepší a konečně se tu začnu zase bavit;-) měj se, ahoj!:-) J.