sobota 8. března 2008

Thajsko - den druhý - fotky

Tak a pro dnešek tu máme nabídku několika dalších fotek, doufám že nepohrdnete!
Dnešek byl zatím mírně pozitivnější a spravil včerejší monzunové první dojmy. Už ráno se začala oblačnost trhat a sem tam prosvitlo sluníčko, takže jsme se s mamkou vydali obhlídnout pláž, vyfotit pár fotek a vůbec pokračovat v rozkoukávání. Po asi dvouhodinovém výletě jsme se doplahočili domů bohatší o asi 50 fotek, mokro a kamínky v botech, chudší o 2 litry vypocených tekutin na osobu a 950 Batů za nové boty:-) Dokonce jsem si zahandloval o lepší ceny, takže jsme plačící matku 15 dětí, živící 2 rodiny a 6 prarodičů připravili o cca 150 Batů;-) Jo, byl jsem na ni měkký, vím...;-)
Chvilku po návratu se zase rozpršelo, takže jsme si pochválili, jak jsme dobro došli. Po krátké pauze, sprše a občerstvení, se zase vyčasilo, dokonce se udělalo líp, než bylo před přeháňkou a tak jsem šel konečně vyzkoušet vodu v bazéně - skvěle osvěžující. Většinu odpoledne jsem pak strávil u bazénu, střídavě ve vodě a na lehátku, protože se udělalo opravdu krásně... No bohužel nic netrvá věčně a už vůbec ne hezké počasí v těchto dnech, takže po 4 odpoledne se zase přehnala bouřka a teď je už jen taková siesta před večeří, kterou vyplňuju tímto psaním...

Takže hurá na fotky!

Toto je náš hotel z venku. Je hned u celkem slušné cesty, schovaný částěčně za palmovým hájem z levé strany...

Royal Cottage zepředu...

Takhle to vypadá z polouavřeného atria od bazénu...

Tak a tohle je naše křídlo, kdo pozná náš apartmán, má u mě reklamní bílé triko z OP ;-)

A bazének v akci při krásném slunečnu...které připíká rychlostí blesku.

Momentka od bazénu...ta krásná vějířovitě složená palma by měl být banánovník.

Tak a toto je náš místní hotelový papoušek Johny - největší sympaťák hotelu;-)

Tak a tohle je výhled z koupelny, o kterém jsem se zmiňoval včera... bylo mi řečeno, že bych měl doplnit výčet využití multifunkční blátěné verandy také o wc...

Tak a toto je pohled mírně doleva od předchozí fotky... to červeno-oranžové, co vypadá jako bazén, je jen ohrádka, v které domorodec pořádal trénink kohoutích zápasů... Měl jsem výhled z lóže a zadara, heč;-)

Naše cesta "za kulturou" vede vždy po této cestě, za kterou by se nemuseli stydět ani naši silničáři;-)

Jedna z dnešních povedenějších momentek, která se mi po cestě podařila...
Skůtr je jeden z nejlevnějších způsobí cestování po Samui - jsou tu taxíky, ale na rozdíl od vnitrozemských jsou (prý) drahé. Také tu funguje něco na způsob MHD, což je zastřešená dodávka, na kterou mávnete a necháte se vysadit kde je libo či na "zastávce". Jak taxíkáři, tak i řidiči dodávek se na sebe snaží neustále upozorňovat, takže co chvíli na vás někdo troubí s dotazem, jestli nechcete svézt... Zatím námi neodzkoušeným, ale prý nejvýhodnějším způsobem dopravy tady na ostrově (při velikosti cca 25x20km) je půjčit si skůtr či auto. Skůtr přijde na 200 bátů na 24 hodin (100 bátů je cca 60 korun) a můžete jezdit jak je libo - benzín tu stojí zhruba 32 bátů a spotřeba motorek je opravdu nízká, což je spolu s většinou automatickými převodovkami velká výhoda. Nevýhodou je, že motorky nejsou pojištěné, takže musíte jezdit opravdu opatrně. Navíc ji půjčí komukoliv - ridičák tu po vás nikdo nechce.

Jako orientační bod a rozcestí nám slouží most přes místní říčku. Doleva se dostáváme na oběd a k několika krámkům, benzince a obchodům, také půjčovnám skůtrů a aut, stejně jako na hlavní silnici, které se říká Ringroad, vedoucí kolem celého ostrova. Když se dáte doprava, vydáváte se napospas obchodníkům, masérkám a servírkám koketně vás zvoucích na drink a jídlo... Tam jsme se vydali navečer, jak bude čas, pošlu fotky s komentářem, bohužel zatím není čas a budu rád, když sem stihnu dát fotky z procházky k moři...

Kouzelný výhled z mostu na moře skrze palmy...

Tohle je o čem jsem mluvil - na jedné straně ulice luxusní hotel/restaurace, naproti přes ulici bordel jak v tanku...

Tak a tato nenápadná cestička je zkratka na pláž...

Tak a tady máte na podívání několik panoramatických foteček z pláže Lamai. Pláž je písečná, bohužel jsou tu asi dvoumetrové vlny, takže se nedá v podstatě vůbec koupat. Taky bouřky, které způsobily, že moře je na této pláži už asi 2 měsíce rozbouřené, vynesly spoustu odpadků a chaluh, přesto se dají najít na asi 2 km dlouhé pláži moc pěkná a čistá místa.

Tak a touto fotkou se loučím s dopolední procházkou po pláži...bude následovat večerní návštěva hlavní ulice, která ožívá nočním životem spolu se setměním, fotky několika stánků s Thajskými dobrotami a možná jako bonus několik fotek z večerní exhibice z Mui Thai (Thajského boxu).