neděle 9. března 2008

Thajsko - den třetí - úpal:-)

Tak a máme tu další porci informací a fotek (fotek je jen dětská porce, dnes nebylo moc co) ze Samuie. Včerejšek a pozdní návrat mě natolik zmohl, že jsem málem zaspal snídani (tj. vstával jsem za 10 minut 11, do kdy se snídaně podává) ... Dnešní počasí nás překvapilo - zatímco na CNN byla klasická předpověď, tj. bouřky, na obloze byl sem tam mráček, sem tam větší oblak a jen výjimečně něco tmavého, co by znamenalo déšť - takže jsme se s našima dohodli, že zkusíme zajít na včera okouknutou pláž. Cestu už znáte ze včerejška, takže hurá na ni...
Celou noc bylo slyšet bouřící moře (Siamský záliv je to co nás obklopuje) a tak mě ani moc nepřekvapili opět dvoumetrové vlny... I když po pravdě, měl bych se přiznat - včera byly tak metrové, až dnes byly opravdu dvoumetrové:-) Přesto jsem neodolal a ještě v bermudách jsem se zul a po vzoru romantických plážových procházek jsem si dal jednu bosou neromantickou singl procházku po pláži, užíval si sluníčka schovaný za slunečními brýlemi velikosti očí masařky a snad všemi smysly si vychutnávající tu mořskou masu... U moře jsem nebyl už hodně let a tak jsem zase s chutí nasával vůni slaného oceánu, nechal si máčet nohy bořící se do ujíždějícího písku a užívající si i to, co by mě obvykle asi znervózňovalo - mokré oblečení, stříkající pěnu a vítr... Opravdu skvělé... v ten moment jsem se jen na okamžik zasnil, že mít tu ještě nějakou kočku (kočky) vedle sebe, nemohl bych chtít víc;-)


O chvilku později už jsem ale chtěl jen jednu věc, a to byl opalovací krém, protože slunce nehorázně peklo a připadal jsem si jako nějaká místní specialita pečená na pánvi - čelo, nos a ramena totálně červená... Opalovací krém se nekonal, protože se zapomněl doma (nikoho neobviňuju) a momentálně si užívám perfektní zimnici a úžeh, který mi byl za procházku odměnou... Ale zítra bude líp - koupil jsem si velký klóbrc, originál kopii Diesel za usmlouvaných 250 bátů a tak mi nějaké slunce/déšť může být ukradené...jen dnes se asi nevyspím. Díky úžehu jsem nešel ani na večeři, takže opravdu chvála tomu, kdo mě násilně ráno probudil, byl bych asi jinak opravdu hladový - byť cestou z pláže jsme se stavili na menším obědě.

Vůbec stravování je tu opravdu zajímavé. Zatím jsme zkusili pouze tři restaurace (dá-li se to tak nazvat) a při výběrech stále tápeme. Já blbec si totiž zapomněl zopakovat slovíčka a tak občas člověk neví přesně, co vlastně objednává - včera jsem jako bonus dostal na rýži volské oko, které jsem odkýval, aniž bych si byl jistý, na co se ta čičmoňka ptá. Není to však vždy vinnou nedostatečné angličtiny (nebo Thajštiny, abych byl úplný) ale také neznalosti místních specialit - ani anglický popis vám nepomůže při zkoumání, jak asi bude chutnat Pad Thai. Mimochodem je to velmi dobrý místní pokrm - smažené nudle s vajíčky, libovolným masem a velmi dobrým kořením. To je také zajímavé - ve většině restaurací vybíráte pomocí obrázkového jídelníčku - to je skvělým pomocníkem. A druhá věc je, že většinou vybíráte pouze základní způsob úpravy jídla a pak si naprosto libovolně můžete vybrat, s jakým masem pokrm dostanete. Většinou je na výběr klasika - hovězí, vepřové, kuřecí a plody moře. Ne, psy ani kočky nám zatím nikdo (oficiálně) nenabízel:-) Trošku záhadou mi je stále výběr přílohy (naše hranolky nebo rýže), ale jak se zatím zdá, jsou pevně svázané s vybraným jídlem. Prostě to tu nefunguje jako u nás, že by jste si vybrali nějaký název, který pevně značí z jakého je porkm masa a k tomu si zvlášt objednali přílohu.
Dnes jsem jedl na obědě velmi dobré nudle (větší kousky, cca půlcentimetrové pásky) s kuřecím a nějakou zeleninou a bylo to výborné. Ještě poznámka - oblohu tu moc nečekejte, většinou dostanete jen pár plátků okurky a rajčete a porce se liší v závislosti kolik jídlo stojí. Najdou se tu restaurace (od těch polootevřených boud s plastovými židličkami až po útulně vypadající stylové restaurace), ve kterých se nabízí jakoby 2 kategorie - ceny 30-60 bátů značí menší porce (srovnatelné s našimi hotovkami, jen opticky vypadají menší) a pak ceny 90 a více bátů, dejme tomu 150, což jsou většinou větší porce zajímavějších jídel, jako jsou celé ryby a více smažených kousků masa a podobně. Zatím to ale nemáme úplně prostudováno:-) No a pak jsou tu nehorázně drahé rádobyluxusní podniky, do kterých ovšem podle mého názoru absolutně nemá smysl chodit.

Tak to by bylo asi vše co bych k dnešku řekl, ještě pár foteček na rozloučenou a na viděnou asi až pozítří, protože zítra je v plánu "celodenní" výlet za zajímavostmi Samuie a předpokládám, že večer budu natolik unavený, že na psaní nebudu mít čas...


PS: ti dva vpravo na fotce jsou místní potulní obchodníci - celý den chodí po pláži sem a tam a neúnavně vám budou nabízet jídlo, pití, ovoce, suvenýry, oblečení a různé prkotiny na zkrácení volné chvíle na pláži... Velice usměvaví a naštěstí ne moc vlezlí.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Jirko,
Fotky jsou super a s nostalgii vzpominam, spoustu veci jsi mi pripomenul, hlavne ty taxiky (tedy jejich povozy, jak tam jen naskakujes a zase vyskakujes). Vzdy jsem obdivovala kolik lidi je mozne vmacknout do takoveho auta:-)) Nezapomen zajit na opravdovou thajskou masaz, stoji to za to. Komu by se nelibilo, kdyz po nem slape sexy thajka:-))
Ahoj anonym Hana

Anonymní řekl(a)...

Ahojkyy poutníče:-)

Tvoje fotky by mohli závidět přední fotografové,živočichu!!:-)Říkals sice "nezávidět",ale znáš mně..já Ti závidím!!:-))Na ty thajky co Hanka nabízí si dej bacha,nikdo neví,co s tebou provedou:-))Ale užívej si tam každou kapku,která padne z nebe(je přece exotická),každý sluneční paprsek,který tě polechtá a nezapomeň,že máš pravidelně informovat svoje fanynky a fandy,kteří Tě(ještě)neopustili!!:-))

Tak páá,měj se,neanonymní fakturantka P.P.:-))