pátek 15. února 2008

Den blbec?

Den blbec... Ne den, on vlastně celý týden, ale dneska se to teda sere... aspoň že už šaškárna jménem "prezidentské harakiri" už je za námi. Jo, musel jsem si rejpnout.
Nestačí, že jsem od pondělí doma s nejdebilnější chřipkou, kterou jsem za posledních 10 let měl ( a že zrovna nepatřím mezi ty s tuhým kořínkem, takže jich bylo), krom toho, když si chce člověk konečně po týdnu zavolat s dobrou kamarádkou, 2x vám do toho někdo vleze a nebo se přeruší spojení. Když si chcete spravit náladu u PC, že si "něco" zahrajete, tak zjistíte, že tomu "něčemu" se zničeho nic smazaly nastavení, aniž by do PC a těch pozic někdo zasahoval. Ha! Ivan! Nejspíš! Rusové mohly svého času za vše. Dneska bych spíš mohl říct - ha, Johny! Nebo Ha-Švejnar!? Nebo taky Jiří...ha! ha! hahaha!
Když teda překousnete, že 3 měsíce opuštěný a nespuštěný PES 2008 (fotbal.hra, pro neznalé) nějak nefunguje jak by měl (což je krapet záhada), není si schopen zapamatovat vaše nastavení (taky záhada) tak pak přijdete pro změnu na to, KDE že udělali soudruzi z Japonska další zásadní chybu (a kdyby jednu) - koupíte si totiž super truper mega extra cool and priceless krásný 19'' širokoúhlý monitor a už už se rozhodnete ignorovat to, že vaše pracně importované hráče hra ignoruje a místo Podolského hraje za Německo Pomotski a při každém spuštění hry se vás to ptá jakou že chcete obtížnost, kameru, ovládání atd... NAVÍC člověk zjistí, že hra, vydaná roku 2007, nějak neví (respektive její tvůrci), že už existují i vyšší rozlišení, než 1024x768. Zíral jsem na to a doteď se přiznám že tomu nevěřím a považuju to za chybu mé cracklé verze. Co mě navíc pobavilo bylo přepínání mezi 16:9 a 4:3 - přepnout sice šlo, aby jste neměli obraz zkreslený - ale rozlišení se nabízelo stále stejné:-) Nativní rozlišení wide monitorů: 1440x900? O tom asi v Japonsku ještě neslyšeli... a to jsou tam prý o den napřed! (občas mám dojem že jak kdo, někdo je tam napřed 2 roky, někdo se teprve probral ke včerejšku).

No nic! Pokračujme! Takže si říkám, kašlu na to, jsem nemocný, pustím a zkouknu z tepla postele raději nějaký film. Šáhnu do "kinotéky" "cover" DVD, které jsou teď tak v módě, vytáhnu "nabít a zabít" (lucky number Slevin) a jdu se spokojeně dívat. Mno...uklidnění se změnilo v nejvyšší nasranost asi po 20 vteřinách. Znáte to - když jste opilí, stačí vám to při vystřízlení taky jen přiživit...když jste po amoku, taky vás pak dostane zpět každá "maličkost". Asi takhle - znáte to určite sami - vložíte DVD s filmem do mechaniky, pohodlně se usadíte, chytnete do ruky ovladač, na břicho hodíte brabůrky, srknete koly, prostě se naladíte a bang! TENTO FILM PODLÉHÁ LICENC.... atd atd... chytáte ovladač s myšlenkou "jděte do prdele, dyť to přehrávám z originálky tak o co vám jde!?" a mačkáte "fast forward" - BANG! "operation is currently prohibited by disc" - odpoví vám nápis na obrazovce (volný překlad - "naser si, poctivče"). Tak si vytrpíte 20 vteřin antipirátského nesmyslného vymývání mozku. Na toto už jsem si celkem zvykl, byť mě to dost štve, navíc v dnešní době, kdy platíte s každým DVD atd i poplatech za licence, bo jak se ta kravina jmenuje... No dál - trpím tedy za poctivost a bang! - auto by jste neukradl, kabelku by jste neukradl...atd... čumím na to - to snad nemyslí vážně!? Mačkám FFW - nic. Znovu... Znovu nic... Tak čekám další minutu a už to ve mě začíná vřít. Konečně tedy pirátka ukradne film bo co to stahuje (kdyby si raději stáhla sukni) a setmí se a já se těším na hlavní menu a odstartování filmu. Super, už se mě to ptá na jazyk, volím češtinu a říkám si, že jsem to přežil a snad se nad filmem uklidním... BANG! Překvapení! Upoutávka! LOL.... no nic, to fakt nevypadá zajímavě, mačkám přeskočení...ale co to...nic...no právě že nic! No tak v klidu, Jiří, v klidu, říkám si - tak se podívám co mi intersonic nabízí, jistě nějaké zajímavé tituly, jak je v dnešní době u intersonicu zvykem. Céčkový film Deep Water....hrůza, kdyby vás to zajímalo. U-turn za poloviční peníze a s hnusnými herci. Bang! Další film...cože!? LOL... zase jakési Céčko ala Saw "s hercem který zářil v Titanicu" Ne, Leo to není...ale kdo to tedy může být? ... S křečí v ruce mačkám FFW a hrozím se co mě potká do třetice... No přiznám se, že už nevím co to bylo, ale nějaký trapný "D" brak o dvou zkrachovalých "Paris Hilton-like" sestrách, které zbohatly, zchudly, zbohatly a přežily...
A pak přišlo KONEČNĚ hlavní menu a pustil jsem si film... uf. Náročné to bylo. Ovšem nebyl to všem útrapám konec. Po hodině super filmu (ano, opravdu se mi líbil) najednou mechanika udělala cuk cuk, film škub škub a obraz stop stop a já jen dodal "wtf wtf"?!?! a šel restartovat film... a celé martirium nastalo nanovo...jak já kur*oval! Celkem jsem to ty upoutávky viděl 4x, protože napodruhé jsem se přes kapitoly chtěl vrátit přímo na místo kde jsem skončil, bohužel DVD je opravdu nějaké pokažené a na onom místě se seká, shodou okolností asi tak 2 vteřiny po začátku 6.kapitoly. Takže se mi to okamžitě seklo zase. Tak jsem přehodil mechaniku a přehrávač (v naději že na něm náhodou půjdou přeskočit ty trailery) a zjistil jsem že, že WMP11 mi nezobrazuje obraz ve fullscreenu opravdu na celou obrazovku... Takže zpět do WMP classic a zase znovu ukázky, zákazy, šikana a buzerace! Sahara, bufet, bažante! Navíc jsem z filmu kus neviděl...

Zdrcený neúspěchem přečurat BSA a přetočit jejich trailery na poctivost, jsem si to s nimi chtěl vyřídit alespoň morálním vítěztvím v podobě nainstalování půjčené hry Gears of War, kterou jsem ukradl i s kabelkou a dovezl si v kradeném autě za zvuku nejnovějšího alba Britney Spears;-) (proboha to byl jen vtip!) ... Kopíruju, rozbaluju, instaluju, mezitím obědvám, toaletuju a po příchodu ještě 10 minut čekám. Spouštím a ... velký kulový. Crack sice fungoval, ale hlásilo to chybu v jiném, na cracku závislém exe souboru. Takové kouzelné spojení - spuštění crack znamenalo chybovou hlášku hlavního exe souboru, hlavní exe soubor však sám spustit šel bez chybové hlášky, nepočítám tedy tu zásadní, že pro správný chod aplikace má uživatel spustit startup (tj. crack):-)). No fakt radost. Tak mrkám na net, čím že to může být - a škodolibé já zaplesalo - tuhle chybu má odhadem asi tak každý druhý, kdo hru ukradl a světe div se, taky každý druhý, který si ji koupil:-) Tak jsem se na to vyprdl a schluss. Byla to hořká prohra a vedení 2:0 pro BSA. A proč 2:0? Protože po tom, co se mi nepodařilo zprovoznit anglickou verzi Zaklínače, jsem si ji šel koupit;-)

Každopádně - vrátil jsem se ke standardní činnosti na desktopu a dívám se na nějak divně uspořádané ikony v pravém dolním rohu - nakonec jsem přišel na to, že kde se vzal, tu se vzal, naPC se vyskytuje nainstalovaný MIRC - což je jakási obdoba icq - Jo, taky jsem o tom programu v životě neslyšel. A co víc, nevím jak a kdy se nainstaloval. A vzhledem k tomu, že na onom PC ani nemám připojení k netu, opravdu mi to přišlo divné. Hlavně když jsem zjistil, že mirc je v podstatě neviditelný, nevypnutelný a neodinstalovatelný:-/ Vše vyřešil start windows v nouzovém režimu, odinstalování klasickou cestou a restart. Hrdé bušení v propadlou hruď ovšem netrvalo dlouho, při spuštění windows mě krom klasických hlášek "nenalezen boot.ini" a "databáze virů aplikace NOD32 je zastaralá" vítala ještě dvojice nových hlášek - nenalezen czvhost.exe a to samé v bledě modrém s odkazem na win.ini... S podivem ale bylo, že ve win.ini žádný odkaz na tento soubor nebyl. To že by se takový soubor odinstaloval s mirc(em) mi už dnes ani divné nepřišlo... Aby to vše nebylo jednoduché, zjistil jsem nakonec, že to pravděpodobně byl nějaký trojský koník, a po smazání souboru ještě musím vymazat jednu záležitost z registrů... Moc jsem té informaci nevěřil, ale vzhledem k tomu, že to na jednom foru radil zaměstnanec mrkvosoftu, řekl jsem si: "čert to vem, dlouho jsem nereinstaloval!":-) Nerad bych to zakřikl, ale zatím to funguje.
Co mi ale nefunguje, je internetové připojení, které dnes padá častěji než pověstné listí na podzim. To bych ještě přežil, ale že mi zhavaroval qip takovým stylem (pro neznalé, qip=icq) že se vůbec nechytá a momentálně nejde ani spustit, to už mě fakt nakrklo.
Prostě radost, dneska se mi opravdu dařilo...

PS: včera to nebylo o nic slavnější - asi takhle - v září jsem si koupil za super cenu cca 450kč hru Gothic 3. Čerstvě spadla cena z obvyklých 700-800kč. Dal jsem ji do šuplíku, že zatím budu hrát Oblivion. Za 2 měsíce Gothic 3 vyšel v levné edici za 299kč - já sám ho ve stejném obchodě mohl mít za 215kč. A včera mi přišel nový Level, který mám předplacený, kde mě "ohromně potěšili", protože tam Gothic 3 bude jako plná hra zdarma! Má cenu dodávat, že mi stále ještě leží v šuplíku a nedostal jsem se k ní?:-)

Žádné komentáře: