
Předlohou jest herní série HITMAN, čítající cca 4 díly, popisující práci profesionálního zabijáka, pracujícího pro (samozřejmě) tajnou organizaci. Hlavní "hrdina" nemá jméno, jen kódové označení "47", protože organizace se soustředí na výchovu bezejmenných, dokonalých zabijáků a jména nejsou důležitá. Agent 47 má image elegantního čtyřicátníka s ostře řezanými rysy, čárovým kódem na temeni vyholené hlavy, oblečeném v luxusním obleku, černých rukavicích a dvěma pistolemi s tlumičem schovanými pod sakem. Ty ale používá při své práci až v nouzi - hra vás vedla spíše cestou tichého zabijáka, kdy jste museli obhlédnout terén, okolí oběti, pečlivě naplánovat postup a oběť zamordovat pokud možno nějak originálně, ale hlavně potichu a v utajení, s minimální spotřebou kulek a nevinných civilistů. Pravda - hru jste mohli hrát i Rambo stylem, že jste všechny postříleli, ale byla to pak monotónní nuda.

Přitom vše začíná velice slibně - do děje jsme uvedeni stylovými záběry na děti, budoucí agenty, je nám naznačen jejich výcvik, jsme svědky tetování čárového kódu, později vidíme na ukázku výsledek stylové práce Hitmana, tak jak by měl vypadat - atentát na neznámého afrického bosse, zamaskovaný jako prostý výbuch. Na pozadí nám je ještě sděleno, že existuje organizace, o které nikdo nic neví, ale ona má vazby na všechny vlády světa, a která vychovává ty nejlepší zabijáky. Jenže pak nastanou první zmatky - najednou jsme v bytě nějakého policisty, je tam i Hitman, proběhne krátká filosofická debata "o smyslu života a právu zabíjet" a přeneseme se o 3 měsíce zpět, do luxusního hotelu, kde Hitman právě na baru popíjí whisky s kupou ledu a snaží se s ním flirtovat 6x rozvedená kráska, se kterou se zabiják odmítne bavit a odejde. Vcelku nesmyslná scéna, u které nechápete, co tím režisér chtěl říct. Následuje sekvence scén, kdy se posouváte v čase sem tam, dějí se věci kterým moc nerozumíte, po 15 minutách filmů jste zmateni jako sedláci u Chlumce a po 25 jste zralí na to si vše od 10. minuty pustit znovu. Zápletka filmu je opravdu zapletená (s mnoha suky), řekl bych že docela neobratně vyprávěná a nepřehledná. Mnoho věcí (pokud vůbec) je vysvětleno jen polovičatě a až v průběhu času a ve výsledku máte dojem překombinovanosti, nesmyslnosti a nelogičnosti. Hitman je na začátku všech zmatků prostřednictvím organizace najat neznámým klientem na vraždu ruského prezidenta - akci samozřejmě zvládne. Druhý den je ale ve zprávách prezident živý a zdravý, což krapet nekoresponduje s včerejší kulkou prohnanou skrze hlavu, a po Hitmanovi jde krom dlouholetého pronásledovatele Mika z Interpolu (onen úvodní záhadný policista) navíc i ruská tajná služba a několik dalších "hitmanů". Zrada je jasná jak facka, a "47" se chce pomstít, na vše přijít a všechny zabít... Jak prosté, jen složitě vyprávěné.
Už při sledování filmu přijdete na to, jak je vše neuvěřitelně povrchní co do dialogů, překombinované co do scénáristických kudrlinek a jak nesmyslné je chování postav v čele s Hitmanem. Je toho tolik co kritizovat, že ani nevím kde začít.

Další střelou mimo terč byl podle mě Dougray Scott jako komisař interpolu Mike. Tento herec má pro mě punc nesympatického slizkého záporáka už od Mission Impossible 2 a do vyloženě kladné role mi nepasuje. Snad jen k výběru Roberta Kneppera do role agenta FSB bych měl pozitivně mířenou poznámku, že jsem rád, že jsem ho viděl i někde jinde než v Prison Breaku jako T-Baga a Olga Kurylenko nám za přetrpěné pitomé kecy aspoň ukázala prsa.
Jak naznačuji - krom toho, že se na herce nedá moc dívat, nedají se ani příliš poslouchat. Postavy vypouští z úst úžasné věty, za které by se nemusel stydět ani Rambo, bohužel s ničích úst tady nezní tak dobře. Na jednu stranu se občas nějaká postava smysluplně zeptá přesně na to, co se divákovi honí hlavou, bohužel scénárista vše odflákne a na otázku "proč" se dozvíme, že prostě "proto"! Že by premenstruační syndrom? A víte proč chránit bezmocnou dívku před jejím bývalým (mafiánem), a proč ho zabít? Jednoduše je nám (jí) vysvětleno, že "dokud bude žít, půjde po tobě". To zní jako dobrá rada do života!

Prostě se tu nepovedlo snad nic... Z toho mála, co se dá na filmu pochválit, bych zmínil jen dvě věci: Hudba (úderná, elektronická) a fakt, že to celé mohlo být ještě horší... A ještě vlastně něco - v úplném závěru filmu se jako deus ex machina objeví tajemný agent Smith, který má charisma jako všechny postavy filmu dohromady...a používá walkmanový telefon SE W810i - to jsem nevěděl, že agenti zřejmě poslouchají ve službě mp3-ky?
A někdo mi vysvětlete, proč tak pitomému filmu věnuji tolik prostoru? Za měsíc a něco to sice vyjde na DVD, ale vyhněte se tomu!
4/10
PS: odkaz na recenzi na moviezone.cz
2 komentáře:
Film HITMAN je naprosto užasnýýýýýý skvělýýý a Timothy je tam naprosto užasný!!! A dementí připomínky k jeho chůzi mi přijdou opravdu jako od chudáka který vůbec nerozumí filmům, neříkám, že já jsem 100%tní ale určitě nebudu popisovat takové kraviny, P.S ta chůze....mě zaujala hodně .....ALE TÍM JAK BYLA UŽASNÁ------sry ale tohle je můj názor!!!
souhlasim, ze hitman je skvelej film... fakt miluju lidi jako si ty, co dokazou akorat kritizovat, nenajdou na ty veci nic dobryho a serou se i do veci, jako je "chuze"... ty mas fakt dozt! Ocividne se ti nelibil ani olyphantuv look, ale...co je na nem? ten nejlepci, co mohli vybrat-na jednu stranu zabijackej, na druhou stranu i trosicku citlivej, na tom nevidim nic spatnyho... podle me to zahral az moc dobre... z tebe bude asi jednou reziser, scenarista, nebo neco podobnyho, vid? mas asi talent, kdyz dokazes takhle kritizovat?
Okomentovat