úterý 19. února 2008

Na co se (letos) těšit do kina?

Poslední dny to tu máme krapet filmové, tak přilejeme do ohně, ať pořádně plápolá, ta fatra naše hollywoodská.
Recenze filmů jsou sice fajn věc, ale bohužel je tu dávám s křížkem po fonuse, takže jsem si řekl, že to zkusím jinak, a napíšu o tom na co se do kina těšit...i když, bylo by záhodno to opravit spíš na "na co se těším do kina já".

Tak začněme tím, co už máme za dveřmi a co velmi hlasitě buší svou anaboliky napoumpovanou pěstí:

Rambo: Do pekla a zpět
(právě přichází do kin)

- těším se na masakr, na oteklého Stalloneho ve formě a v maskování a suché hlášky proceděné přes pokřivený ret. Na další scény podobné té trailerové - rozstřílení nebohého vojáka z metru těžkým kulometem na prach:-) Pokud to nebudete brát příliš vážně a máte rádi černý humor a akci, bude to stát za to! První recenze (viz odkaz v názvu) mluví o nadměrném násilí, vyčpělosti scénáře a mírném zklamání pro neskalní fanoušky, ale zper to ďas, Rambo je tu zas!:-)

Indiana Jones a království křišťálové lebky
(Indiana Jones and the Kingdom of Crystal Skull)
(CZ premiéra: 22.5.2008)

- těším se na Indyho - je třeba něco dodávat (snad jen, že tento díl má nejdelší název ze všech čtyř) ? Tato trilogie patří mezi mé nejoblíběnější filmy, třetí díl samotný je svatým grálem mezi
dobrodružnými komediemi, každá druhá hláška je kultovní, každá první vtipná. Harrison nám sice zestárnul (jó holt neměl si nechat ujít ten svatý grál), ale podle prvních teaserů i přes svých 65 let vypadá lépe než se dalo čekat a navíc si ze sebe zřejmě dokáže i dělat legraci. Do kupy se dal se starými známými i nováčky (Shia LeBeouf, který zazářil v Transformerech a Disturbii), škoda jen absentujícího Seana Conneryho, který odešel do důchodu. Trošku líto je mi také další vynucené změny, a to, že už nebudeme svědky vtipkování na úkor nácků. Jejich hlášky s přízvukem byly více než humorné - snad soudruzi ze sovětského svazu budou důstojnými nástupci. Původní trilogie měla svoji atmosféru a doufám, že i když se Spielberg bude snažit, nebude mezi původními díly a novým takový rozdíl jako například mezi trilogiemi Star Wars...uvidíme, pevně věřím, že to BUDE DOBRÉ!
PS: jen škoda, že nikdy nebyla zfilmována PC adventura Indiana Jones and the Fate of Atlantis, což je podle mě druhá nejlepší Jonesovka po Last Crusade;-)

Iron Man (CZ premiéra: 1.5.2008)

- tak tohle bude jedna ze tří chystaných komiksových adaptací, která snad bude stát za to. Trailery zatím vypadají slušně, byť se obávám, aby to neskončilo někde mezi supermanem, fantastic four a spidermanem. Znáte to - v traileru se často ukazuje to nejlepší a tady člověk neviděl nic jiného, než leticího Iron Mana, střílejícího Iron Mana, Irona Mana chytajícího raketu a pro změnu střílejícího Iron Mana...ale co by jsme od něj také jako od akční postavy chtěli, že?:-) Každopádně hlavní hrdina je můj dávný oblíbenec s bojovky Marvel vs Capcom a od té doby ho mám v notýsku zaznačeného jako "pořádnej tvrďák" a velice se těším na seznamování s ním od samotných základů, jako jsou mnou obecně milované scény - "jak jsem se stal superhrdinou";-)

Temný rytíř (Dark Knight) (CZ premiéra: 24.7.2008)

- další komiks, tentokrát Batman... Toto bude dozajista kvalita. Komu se líbil návrat Batmana k temnějším kořenům místo rádobykomedie s Arnoldem ala Mr. Freeze a gay oblečků Robina v Batman Forever a Batman and Robin, ten se bude rochnit blahem. Snad se dočkáme pokračování našlápnutým směrem v Batman Začíná. To znamená - temno, černý sarkastický humor, drsné a syrové akční scény, dobrý příběh. Trošku mám obavy ze vstupování do stejné řeky, protože Joker už tu jednou byl - a nyní ho tu máme zase. Bude to srovnání Nicholsona s Ledgerem, byť bych nechtěl srovnávat, určitě se tomu nevyhneme... ale jedna postava snad nedělá/nekazí film. Věřím, že autoři ví co dělají a nezklamou...
Jen škoda Heatha Ledgera...RIP.

Hellboy 2: Zlatá armáda (Hellboy 2: The Golden Army)
(CZ premiéra: 4.9.2008)

- film, jehož první díl pro mě byl jedním z nejpříjemnějších překvapení. Postavu jako takovou jsem znal pouze matně, komiks šel mimo mě, ale první film se -dovolím si tvrdit- natolik povedl, že dvojka je od tvůrců povinností, nemůžou nás nechat na holičkách! My chceme drsné hlášky, úžasné originální postavy, mytologii, akci ... Chceme HELLBOYe!

Tahle země není pro starý (No Country for Old Men)
(CZ premiéra: 28.2.2008)

- tohoto díla bratří Coenů se v kině dočkáte z výše uvedených filmů nejdříve, ale přiznám se že pro mě jde spíš o touhu vidět ono všemi veleslavené dílo, než aby mě přitahovalo téma samo o sobě. Film je poslední dobou hodně vychvalován ve všech časopisech, webech a každým kdo ho viděl - takže na tom snad něco bude:-) Uvidíme;-)


pozn. Těšil bych se i na Gone Baby Gone, ale už jsem to viděl, recenze je na cestě;-)

4 komentáře:

Jim_MatriX řekl(a)...

recenze RAMBA na FFFilmu:
http://fffilm.fuxoft.cz/2008/02/rambo-do-pekla-zpt-rambo-john-rambo-80.html

a na Moviezone:
http://film.moviezone.cz/rambo-do-pekla-a-zpet/recenze/

a stránka o filmu s komentáři uživatelů na ČSFD:
http://www.csfd.cz/film/220982-rambo-do-pekla-a-zpet-rambo/

Anonymní řekl(a)...

tak jsem právě zkouknul Ramba a je to mazec. dostalo mě to. možná i proto, že jsem čekal největší zhovadilost a ona je to dost slušná řežba se slabším dějem a oto lepším slyem.

PS: abych se přiznal, tak se tu ted (s novým designem) vůbec nevyznám. nevím kam ti to napsat, tak to píšu sem. jo a daleko lepší mi přišlo tvoje hodnocení filmů který jsi viděl, než preview na filmy co budou.

PPS: ještě poznámka k rambovi. je to ideální film na první rande:-)

Jim_MatriX řekl(a)...

->polda<-
1) díky za hodnocení Ramba - v něco takového taky doufám, těšíms e.

2) díky za názor k designu, ale vlastně jediné, co se změnilo, tak jsou barvy pozadí a font písma článku. Uspořádání je pořád stejné, takže bych se chtěl ještě zeptat, v čem se nevyznáš? Jestli srovnánáš s e-stránkama tak chápu, ale tady bohužel kategorie udělat nejdou, je to jak cár toaleťáku, píšeš pořád dál a dál...a tím pádem míň přehledné a není tu přímá diskuze, jen ta pod články.

Jim_MatriX řekl(a)...

PS: jestli tě to potěší, tak jsem většinu zajímavých článků odtud přesunul i na "kecalkovy.e-stranky.cz" a budu se snažit tam dávat i všechny další...