neděle 18. května 2008

Race Driver GRiD

Sérii Toca, ať už pod původním názvem, předešlým nebo nynějším, znám a hraju už od jejího počátku a vždy patřila k mým oblíbenějším, byť postupem času přechází od stylu simulátor/arkáda (50/50) spíše do arkády. Neodolal jsem proto a vykašlal se na čekání a spoléhání, že v příštím Levelu bude snad demo a rozhodl se ho sám stáhnout - 900 MB sice není žádný drobek, ale teď už je mi hej, co jsem na i-net připojenej;-) Stáhnul, nainstaloval, spustil, lekl se, zanadával jsem, a zahrál...
Předně - demo obsahuje 3 tratě a k nim přiřazená 3 auta... BMW, Nissan Silva a Ford Mustang GT či co... takže si určitě zahrajete. Engine je použitý z Colin McRae DiRT, což je zárukou krásné líbivé přebarvené grafiky plné čučavých efektů... ale tady jsem narazil u dema poprvé - nová hra a nepodporuje rozlišení moderních 16:10 monitorů - sice jsem mohl přepnout poměr stran, abych neměl obraz zkreslený, ale o nějakých 1440x900 bodech hra neslyšela ani v rádiu. Druhý problém jsem měl s nepodporou gamepadu, demo umí zacházet snad jen s volanty... Ale co, prokousal jsem se skrze menu a odstartoval hru samotnou - první potěšující zprávou je, že v 1024x768 hra byla plynulá (a to i přes nějakých 16-20 soupeřů) a nevypadala zase tak strašně, byť do trailerů a obrázků to mělo hodně daleko. Vzhledem k tomu, že jsem ale čekal podobnou katastrofu jako u DiRTu, který mi šel nepochopitelně pomalu, jsem byl spokojený. Další spokojenost nastala po rozjetí, protože hra se dá poměrně příjemně ovládat i na klávesnici (byť gamepad s analogovými páčkami by byl ideální) a hraní na normální obtížnost a vypnutý PRO mod je příjemnou, velice dobrou arkádou.
Co mě ale naprosto odrovnalo, byl REPLAY, který byl absolutně nejdokonalejší, jaký jsem kdy viděl!!!! První polovinu jsem sledoval s pokleslou čelistí, zatajeným dechem a bušícím srdcem. Stal se totiž zvláštní paradox, protože i přesto, že jsem se díval na svoji vlastní jízdu, o které jsem moc dobře věděl, jak dopadne (ano, trapně jsem vyhrál), tak jízda byla díky naprosto skvěle padnoucí dravé hudbě neskutečně nabitá adrenalinem, napětím a vše, spolu se střihem kamer a jejich roztřesením, skvěle navodilo vynikající atmosféru. Celé to bylo jako by jste sledovali filmovou honičku, po chvilce jsem si vzpomněl, že mi to trochu připomínalo honičku na dálnici v Matrix Reloaded.
Tady je ukázka a doporučuji pustit ve fullscreenu;-)


Race Driver Grid replay from Peter Hasselström on Vimeo.

Snad bude plná hra stát za to, už se těším;-)

Žádné komentáře: