neděle 15. června 2008

Tak jde čas...číslo 5 žije!

Nebo by se taky dalo říct:"tady to žije". Poprvé a paradoxně právě v sobotní večer, kdy by se měl normální člověk rekreovat někde na baru s kamarádkou, kamarádem nebo aspoň drinkem po ruce, se mi naskýtá příležitost v klidu napsat pár řádek o tom, jak se poslední dobou vlastně mám a jak se daří v nové práci, potažmo v Chrudimi...

Odkud začít... Jsem tak plný dojmů z posledních dvou týdnů, že je problém smysluplně je poskládat do jednoho celku. Bylo toho dost - první dva dny jsem si užil seznamování z Prostějovskou výrobní pobočkou, poznal pro mou práci asi v budoucnu důležité i méně důležitější lidi a viděl zhruba jak to chodí, co se asi řeší ve výrobě za problémy abych věděl o čem "je řeč", než budou mít v Chrudimi tendence převychovat si mě k obrazu svému... V Chrudimi jsem pak strávil zbylé tři dny pracovního týdne, kdy se opakovalo seznamování jak s lidmi, tak se stylem práce a samotné její náplně, tedy toho, co mě čeká... Nabídky, poptávky, objednávky, telefonáty, rozčilování a nadávání, řešení menších či větších problémů...klasika:-) Přiznám se ale, že mi z toho jde chvílemi hlava kolem. V jeden moment mám dojem, že už už jsem to pochopil a myslel si, že jsem pánem situace, abych vzápětí propadl panice, že je to zase jinak, a že nemám šanci to do té hlavy všechno dostat...

Něco málo o Chrudimi - pro stejně neznalé jako jsem já, město leží 10 km jižně od Pardubic, má asi 30 tisíc osadníků a má svoji historii, která se pro dnešního návštěvníka projevuje na první pohled hlavně ve smyslu architektury. Terén města je poměrně členitý - samé kopce, schodiště, řeka Chrudimka, tudíž mosty, několik náměstí kolem kterých vidíte několik století staré domy a asi největšímu a nejstaršímu Resslovu náměstí vévodí úžasný kostel Nanebevzetí Panny Marie, před kterým se mi pravidelně zatajuje dech, když jdu kolem, hlavně ve večerních hodinách, kdy je efektně nasvícený.


Zatím se přiznám, že jsem Chrudim nějak detailněji neprozkoumal - je to hlavně tím, že se sešlo víc faktorů, které nutí člověka být spíš "inside" než "outside" - horší, deštivé počasí a ME2008 ve fotbale:-) Na ty chodím do Baraca Baru, což je moc hezký, stylový a velký podnik plný plazmových TV, kde vám dají k dispozici i ovladač, když jste hodní:-) Vůbec hospůdky a bary tu mají výborné - povětšinou sympatická obsluha, stylové zařízení s bohatou výzdobou a pěkně situované, často taky třeba na patro. Několik kaváren tu má místo zahrádek terasy, z kterých vidíte na půl Chrudimi - to se vám v Prostějově poštěstit nemůže a přiznám se, že to bylo dokonalé posezení. Jen ty ceny... Pivo pod 20kč tu není (měl jsem jedno i za 33kč). Ještě k té Barace - tento týden jsem v ní byl v podstatě každý den, takže hned napodruhé už mi dali rezervaci a vůbec jsem si tam chvílemi připadal jako nějaké VIP:-) Už poprvé když jsem přišel a ptal se jestli je možné se u nich dívat na fotbal, usadili mě do boxu, kde jsem měl TV sám pro sebe, donesli mi dálkáč a druhý den, kdy jsem tam seděl rozvalený, v jedné ruce ovladač, v druhé pivo a v sobě čerstvě spořádaný výborný nakládaný hermelín, měl jsem tendence "přejít po fotbalu z obýváku do koupelny a jít pomalu spát" :-))

Jediná kaňka na pobytu, aspoň ze začátku, než jsem asi otupěl...no prostě si zvykl, bylo ubytování. Od ubytovny v sokolovně se nic extra čekat nedá, ale po tom, co jsem se trochu víc podíval co a jak a viděl ten bordel, musel jsem si postěžovat na recepci - vysavač ten pokoj neviděl minimálně 2 týdny nebo jednu návštěvu pořádného prasete, protože drobinky byli úplně všude, kolem postele dokonce popel z cigaret. Sociální je na chodbě, společné, což mi problémy nedělá, horší byl ale pohled do asi půl roku neudržovaného wc a rozlámaná sprcha plná plesnivých kachliček ve mě vyvolala dojem, že čistota půl zdraví - špína celé... A to nemluvím o na druhý den nalezené ledničce, ve které jsem objevil asi týden staré hranolky od Vietnamců, které pokryly celou ledničku krásnou černou plísní:-) Óžasný. A když jsem si postěžoval a druhý týden přijel, tak recepční říkala - jo vy jste ten pünktlich pán z dvanáctky? Tak nevím, jestli jí by se tam bydlelo doma...ale kdo ví jak to vypadá u nich doma, třeba jako z jednoho dílu "výměny manželek" od olomouckých cigánů... Jinak pokoj sám o sobě je docela holý - jsou tam postele, jen u jedné je lampička, skříně do kterých nic nedáte, stůl a židle... co víc by člověk chtěl, že... třeba televizi!!!:-)


Tím bych rád plynule navázal na to, že v sobotu, týden po mé první akci v Lipové, byla druhá akce a jak jsem předpokládal už minule, když jsem tu psal o tom že nemám a asi ani nebudu mít moc času psát (i když je o čem) tak se to minulý víkend potvrdilo... v pátek/sobotu jsem se vrátil
v 6 ráno a v sobotu/neděli pro jistotu až v sedm večer. V Lipové totiž Jiki (znáte z fotek) a Kartina (slavná to hranolkářka) slavili narozeniny a byl jsem pozván jako speciální hostující fanoušek... Nakoupil jsem patřičné propriety (rozuměj dary) a vyrazil místo na fotbal do hospody speciálním přistaveným vozem s řidičem, směr Lipová. Na uvítanou v Bartákovic pevnosti jsem dostal na uvítanou posilňovacího lomcováka a po chvíli se vyrazilo do hospody, kde se na dvorku/zahrádce konala bečka a grilování - a byla to mňamka. Někteří si pochutnali na pivu, někteří na jídle, ale podle stavu k 2 hodině ranní bych tipoval, že těch co si pochutnávali na pití bylo víc nebo byli aspoň vytrvalejší ochutnávači...nebo to možná taky bylo tím, že masa bylo míň kilo než tvrdého v litrech... Tímto předesílám, že tentokrát si pro jistotu nedovolím sem dát nějaké fotky, protože bych asi dostal nabančeno minimálně od čtyřech lidí, nemluvě o tom, že už bych asi nebyl nikdy pozván...což už mám vlastně stejně slíbeno, za údajné rozlaďování formy hasičkám... Taky vám vlastně nemůžu říct nic o tom, co se dělo, krom naznačení, že se dělo asi vše co vás napadne a prý tak vypadá každá akce, ale jak říkám, musím mlčet, protože akce spadá pod těžké informační embargo a vlastně popírám, že nějaká akce byla:-) A není to proto, že bych si něco nepamatoval:-) Mimochodem moje "druhé" seznamování s polovinou lidí na této akci bylo taky hodně komické, protože přesto, že jsem si myslel, že si z minule pamatuju vše, byl jsem přesvědčen o tom, že moje paměť má s každým panákem pěknou díru v paměti, když se to pak sečte a přežene, nejen že mi není občas úplně dobře, ale moje paměťové bloky se mění v slušné cedníky...


Proti tomu všemu je tento víkend už klidnější - sice zase bylo nějaké to páteční ponocování, ale na dnes (sobota) byla původně plánovaná akce nepochopena a nakonec z ní sešlo, a tak mě to naštvalo, že se mi nechtělo řešit to náhradním programem, který teda byl, ale přednost dostane spánek...i když to s ním taky moc dobře nevidím, vzhledem k tomu, že je 3/4 na 3... (aspoň chápete proč je to dneska spíše popisné, než vtipné).

Těšme se na zítra - vy ostatní můžete na fotbal (stejně prohrajeme) a já speciálně se můžu těšit na Indiana Jonese 4, hurááá... jen teda doufám že to "hurá" mi vydrží i poté co půjdu z kina - recenze se rozcházejí na dva tábory - 6/10 a 10/10...tak jsem zvědavý, ke kterému se bude přiklánět zítra touto dobou ten můj...

Hasta la vista, baby!

PS: jedna důležitá novinka, o které se budu zmiňovat příští víkend (snad do pátku dorazí) - koupil jsem si PS3:-) (prostě zase jednou jeden impulzivní nápad)

Žádné komentáře: