neděle 22. června 2008

Jak jsem spontálně koupil PS3

Tak jsem přežil další týden v Chrudimi a jsem zpět, jen tentokrát to teda není zrovna v plné síle - krapet mě chytlo nachlazení, takže nosohltan dostal zabrat, nejdřív mě škrábalo v krku a pak se přidala rýma, která drží ještě dnes...a to jsem se nachladil v úterý nebo kdy - přišel jsem z práce, dal si sprchu, polonahý a rozehřátý lehl na postel pod otevřené okno, začetl se, na půl hodiny usnul a do večera přišel do krku na návštěvu škrabot ostřejší než motorová pila. Druhý den se na mě dívali v práci jako na blázna, když viděli, že jsem si přitáhl 2 balení Anticolu a velké balení dětských piškotů:-) Naštěstí jsem jim ale vysvětlil, že se nevracím do dětských let, ale že při takovém škrábání v krku mi nejvíc pomáhá něco pořád jíst a piškoty jsou skoro ideální. Na rozdíl od Anticols a podobných cucátek pak totiž aspoň nemám rozedřené patro a jazyk a ten hnus který cumláte se vám neusadí na zubech, takže si nepřipadáte jako by jste si je nečistili aspoň měsíc...
Jinak v práci to chvílemi bylo nekonečné, obzvlášť díky tomu nachlazení, většinou to ale záviselo na tom, kolik mi dali a jak zajímavé práce. Už se do toho dostávám čím dál víc, takže už jsem byl samostatnější a byť dělám chyby, tak se alespoň učím tím ideálním způsobem - tedy nesedím a nedívám se, jako do minulého týdne, ale sedím sám, dělám a když nevím, tak se ptám. Jen teda pořád ještě dost často nevím... Taky proto jsem si dobrovolně prodloužil pobyt v Chrudimi o 2 týdny, takže bych tam měl končit až 11.7. Tak toho do té doby snad stihnu dostat do hlavy co nejvíc.
Na konec týdne jsem se ale tentokrát těšil i z jiného důvodu, než je domácí strava, postel a nová várka kapesníků - doma mě totiž čekal výkřik moderní techniky, který jsem tu jako moji novou domácí akvizici avizoval už minule - Playstation 3. Další to krám, žrout elektřiny a peněz do mého pokoje:-) Okamžik, kdy rozbalím úhledně zabalenou krabici jsem odkládal až jsem byl vybalený, nachystaný fyzicky i psychicky, abych si "to" opravdu užil:-) Asi si říkáte - blázen - ale je fakt, že se jednalo zase jednou o docela mastný nákup a to si člověk pak opravdu musí užít...za ty prachy:-) Takže jsem chytl foťák a tady je pár fotek:




A takhle pěkně mi tam teď stojí;-)

Ještě bych se chtěl zmínit, že mě dokonale zaskočilo a potěšilo balení a stav, v jakém konzole přišla - uživatel pafelik0 z Aukra nekecal a konzole očividně nebyla skoro vůbec hraná, uváděl odehraných nějakých 10 hodin, což jsem už stihl i já za víkend a konzole podle toho vypadá - je navíc polepená fólií proti podření, takže na ní není ani škrábanec, jen nějaké ty otisky prstů, ale to bych byl blázen, kdybych je tam nečekal. Naprosto mě ale dostalo, že prodávající dal krabici od PS3 do další krabice, celé to vycpal, olepil lepící páskou a poslal jako křehké. Uvnitř pak bylo vše naskládáno jako by jste to právě koupili, i sáčky měli původní samolepky, konektory zadrátované...WOW. K samotné konzoli jsem dostal navíc další ovladač, kompozitní kabel (pravda, pro mě zatím zbytečný) a GT5 Prologue, které bych si stejně koupil...a to celé bratru za...raději pomlčím. Každopádně když jsem viděl, že prodávající koupil za 18'000 i s hrou, jen jsem se pousmál a zaradoval se - ještě že nemusím věci kupovat když jsou nové (svědomí mi prostě nedovolí za to vyhazovat tolik peněz).
No a od páteční noci, kdy jsem tu nádheru zapojil a k internetu připojil, mi jede už asi 30 hodin v kuse, doufám že ji nezavařím. Stahuju totiž dema jako o život a zkoumám co to umí, tady je malý výčet postřehů:

+ většina her jde hrát a je dobře "čitelná" i na CRT TV (GT5, GRID, Bourne's Supremacy)
+ bezdrátový ovladač, kterým jde konzole zapnout z režimu sleep
+ 60GB verze, která umí i hry z PS2
+ konzole umí BD disky, DVD, zvládne některé divX, mp3
+ čtečka SD karet (využiju karty z foťáku a mobilu)
+ PS store, odkud pohodlně (a na pozadí) můžete stáhnout dema, videa, celé hry (nové/starší) a themes atd...
+ je tichá

- některé hry nejsou vhodné na 4:3 CRT TV:-( (Burnout Paradise, Uncharted: Drake's Fortune)
- neumí a nepřehraje některé kodeky divX a mp3
- webový prohlížeč je skrze CRT TV a gamepad hodně těžkopádný a nečitelný, nezobrazují se správně znaky s českou diakritikou
- pro každou blbost je nutné "koupit" značkové zboží Sony (pro hraní klávesnice,myš, utilita na stažení save pozic z PS2 do PS3, headset atd.) a většina kabelů je pro PS3 only - takže třeba repráky od PC (s jack-in) do ní nepřipojíte.

Časem asi přijdu na další výhody a nevýhody...Momentálně se hlavně rozmýšlím, jestli trpět a slepit se na mé 52cm TV nebo se odvážit jít do nějaké pořádné HDTV, ale je fakt, že 20'000,- za TV se mi moc dávat nechce... Na druhou stranu, dřív nebo později nová "bude potřeba"...Kdyby byla nějaká za 10tis., jdu do ní:-)

Tak a pro dnešek končím, jdu ... obědvat!

Žádné komentáře: