pondělí 19. ledna 2009

Lipová mezi plesy...

Vážení, v té Lipové to začíná být čím dál lepší. Dokonce si zdejší akce v kulturáku už i začínám pamatovat celé. Také okolí už tak často neprozkoumávám, naopak mi při té poslední příležitosti po většinu času vystačilo peklo, s místními ďáblicemi za barem, ostatními pekelníky v jeho okolí a s kvalitní zásobou ohnivé vody ve sklenici...
Tento víkend se totiž uskutečnil s napětím očekávaný ples SDH Lipová, na který jsem vás nikoho srdečně nezval, protože by jste tam stejně nepřijeli, už vás znám. A ti co by přijeli, ty jsem zval osobně. Pak jsou také jedinci, které jsem nezval, z čehož si teď mohou odvodit, že jsem je tam nechtěl. A kdyby jste se chtěli zrovna začít urážet, tak je tu ještě jedna kategorie "zapomněl jsem", kam patří ti, kteří nechtějí být ve skupince "nechtěných". Doufám, že nikdo neprokoukne moji fintu a všem se zvládnu vymluvit, že jsem zapomněl.
Ať tak a nebo onak, ples byl, lidi přišli, bylo jich pomálu, ale o to lepší atmosféru ples měl. Ze svého čistě subjektivního hlediska, které nevyjadřuje názory SDH Lipová, vám bez úplatků ze strany SDH upřímně sděluji, že jsem byl stoprocentně spokojený a v podstatě, až na absenci Marka Ebena, Terezy Kostkové a kankánu bez spodního prádla, si nemám na co stěžovat. I Dana Nekonečného ze Šumu Svistu jsem zahlédnul. Ples sice začal v mírně nervózním duchu, protože přípravy byly náročné a čím blíž byl svoz ke kulturáku, tím rychlejší byl tep rozpočtáře a všech, kteří se nějakým způsobem zasloužili o výzdobu, pohoštění a organizaci, každopádně zhruba od deváté hodiny a slušné v krvi alkoholu hladiny, se začali bavit i ti nejprotivnější z protivných a pesimisté rezignovali na už týden trvající nervování.

Já sám jsem pak musel něco udělat s celotýdenní únavou umocněnou výborným nápadem jít dopoledne před plesem na squash, což se projevovalo těžkým krokem ala Forresta Gump s protézami a nutností vypít, sebou prozíravě dovezené, Red Bully. Samozřejmě zředěné vodou. Třicetipětiprocentní. Hanáckou. Ble. Ovšem ti, kteří by pohrdli takto komerčním drinkem, čekal bohatý nápojový lístek za lidové ceny bez vysokohorské přirážky, milá obsluha podporující alkoholismus a zajíst to mohl výborným řízkem s bramborovým salátem, či domácím gulášem, který nenáročného hladovce prostě musel nadchnout a postavit na nohy.

V ceně osmdesátikorunového vstupného bylo pak naprosto famózní vystoupení Železného Zekona, kdy eskamotérské kousky střídaly úžasné historky a vtipně rýpavé komentáře šoumena s bicepsy o obvodu mého stehna. Opravdu musím smeknout nad mistrovým profi přístupem, kdy nic neflákal, vystoupení ho očividně bavilo, stejně jako nás všechny a ještě se na závěr nechal vyfotit, i když očividně spěchal na následnou štaci, vydělat si na další telefonní seznamy a jäkly na ohýbání... Tipuju, že pana Knedlu asi Telefonica O2 na svoje plesy nezve...ale nám by se do firmy hodil;-)
Mimochodem - hodně si užili dobrovolníci z obecenstva - nejdřív Zekon obdivoval Ivana, že má konečně vedle sebe pořádnýho chlapa a ne nějakou sušinku. To ještě něvěděl, že si na nacvičování přetrhnutelnosti prádelních šňůr pozve "Capo di tutti capi" Jindru, který později prohlásil, že šňůry nepřetrhl, jen aby Zekona neztrapnil. Poté mě proklela Jaruška, která si díky mě užila svoje s kalachem, nemluvě o šíleném kolotoči a při obsazování houpačky slečnami v šatech to vypadalo, že si užijí všichni:-)
Musím se ale přiznat k jedné věci - pro ples poměrně kacířské - při vystoupení Zekona to byla téměř jediná moje souvislá chvíle (pravda, asi hodinová) na sále. Takže vám nepovím, jak dobře/špatně hrála kapela (to bych vám neřekl ani tak, nemám hudební sluch) a nebo kolik lidí tančilo (se Zekonem asi tři lidi, postupně) . Názory na kapelu jsem pak slyšel různé, od kritických, co do kvalit zpěváka, až po pozitivní, směrem na repertoár a hlas zpěvačky. Každopádně to nebyla žádná hrůza, jako na jednom mém plesu v Žárovicích, kde jsem tehdy neslyšel u stolu vlastního slova, permanentně jim hvízdala aparatura a navíc hráli pouze lidovky. Ale jak říkám - byl jsem na sále jen při Zekonovi a pak při losování.

Já ještě nepsal o tombole? No panečku... Dobrá věc, to losování, zvlášť když máte nějaké losy. A když jich máte 45, tak to je to ještě lepší. Pokud teda něco vyhrajete... Já se přiznám, že jsem toužil po první ceně. I tou druhou, z víc jak 90 cen, bych nepohrdnul... Jak první, tak druhá, byly televize... Ale ani nabídkami v obálkách, lahvích či hlavni o průměru 9mm, jsem s úplatkem neuspěl, a tak jsem zkusil vsadit na ruské moto "nás mnógo" a zvolil taktiku hodně losů, větší pravděpodobnost vzteku po neúspěšném losování... Podle hesla nechci slevu zadarmo jsem pak byl u stolu asi jediný, kdo si odnesl hned 4 ceny. Co jsem vyhrál, si nechám pro sebe, každopádně by mi pak pasovala přezdívka ve stylu "opilý zahradník, který si to má kam a čím zapsat".

Takže když si to shrnu - ples fajnový. Alkoholu dostatek (jak v žilách, tak na policích), slušný výběr, nikdo nemusel pít zelenou, protože by nic lepšího nebylo. Výzdoba povedená, všude visely konfety a stylové hadice. Lidí málo, ale tak akorát na to, aby to ještě nebylo fiasko a v pekle stále ještě příjemně. Ale rozhodně tam někteří absentéři citelně chyběli. Zekon špičkový, hlavně Jaruška má díky mé škodolibosti asi zážitek, stejně jako jsme se se Švíckem výborně pobavili na její účet;-) Tančení a kapelu nesoudím, nechtějte po mě nikdo abych vařil z vody...

Hodně lidí si pokládalo otázku, proč přišlo jen kolem 140-150 lidí... Když si to vezmu, jak to bylo u lidí kolem mne - dozvěděli se to buď pozdě, nebo i přesto, že to věděli měsíc předem, vpadlo jim do toho něco naléhavějšího. Pár lidí se taky vymluvilo na myslivecký ples, který byl před týdnem... Srovnávalo se s 330 lidmi před 2 lety... Že by to bylo zasněženými vrcholy hor, lákající lidi spíš do lyžáků, než lodiček a polobotek? A nebo snad, že by za to mohla všemocná finanční krize, i když v tomhle případě spíš "povánoční" než celosvětová? Opravdu těžko soudit...
Každopádně doufám, že hasiče do příštího roku přejde možné otrávení z malé návštěvy, čerstvá nechuť z pracné organizace a místo toho je posílí prozatím samé pozitivní ohlasy na povedený ples a za rok se třeba sejdeme zase;-) A konečně vyhraju tu první cenu!:-)

Mimochodem, k tomu průzkumu okolí v úvodu - tentokrát by to nebylo ono, našli by mě snadno podle stop ve sněhu;-)

PS: více fotek a nějaká ta videa nejdete na oficiálních stránkách hasičů...

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Tobe to ale v tom obleku slusi... Je videt, ze tve minule zamestnani k necemu bylo!
Zdravi ta co tam jeste je