pondělí 22. září 2008

Problémové SelfSucky

Tak máme za sebou další vyhaslý víkend a je na čase si to trošičku sesumírovat, myslím, že je o čem psát, navíc tu máme opět několik hladových krků, kteří čekají milosrdný přísun písmenek do nachystaného chřtánu. Přežvýkat, nemíchat, užít si s úsměvem.
Pro někoho nečekaně začnu návratem k minulému víkendu v Dolanech - to je ta dědina, kde měli zimu, protivné pořadatele a kluci zaběhli na dvě béčka pod 17. Důležitá je ta zima. Zima totiž přišla, nezvaná, protivně vlezlá, a stále tu ještě otravuje, což se podepsalo mírným nachlazením půlky republiky...a teď určitě všichni čekají, že napíšu "včetně mě", ale tyhle přející škodolibce zklamu, nemocný nejsem, jen jsem se cítil trošku v "očekávání", co se z toho vyklube. Krční mandle dostaly zabrat, trošku natekly, ale organismus to ustál. Kupodivu. Každopádně už své tělo trochu znám a věděl jsem, že nějaké další zmrzání na závodech či večírková kryglistika by mě odrovnala, a tak jsem v pátek byl raději doma, hezky u PC, sbíral fragy u Battlefieldu 2.
V sobotu jsem sice necítil v krku žádnou změnu, přesto jsem pozjišťoval, kde naše hasičské mediální hvězdy startují tentokrát a vydal se na výpravu dobývání Soběsuk - na cestu jsem si zabalil dvě Monte, sám sebe do zimní bundy, nasedl do pažouta a vyjel směr Plumlov... Mírná chyba v navigačním GPS modulu typ Mirusha způsobil, že jsem sice po příjezdu do Soběsuk zahnul na první doleva, jak mi bylo doporučeno, ovšem místo hašení jsem tak maximálně mohl sledovat nebožtíky na odpočívadle. První levá to byla z Lipovského směru, bohužel mi to došlo až když jsem se otáčel u hřbitova. Tam by se toho ale moc neuhasilo a kličkovat mezi hroby by asi nezvládli ani proudaři z jiné planety, Mišák s Rohlíčkem, myslím, že takový útok by rovnou skončil pohřbem do předpřipravených hrobů. Naštěstí jsem ale dojel přesně v době přípravy našich elitních firestartyň, bohužel jsem ale holky natolik rozhodil svou přítomností, že útok skončil naprostým fiaskem. Snad první "eNko" na soutěži a k tomu všemu ještě potupný smích škodolibých šovinistů a vpravdě kolegiálních hasiček v zákulisí. Kdo co zprznil ani nebudu psát, chyba samotná ani nebyla tak strašná, horší byly ty následující zmatky. Savice byla nasazená, ale mašina se mohla uřvat "žízeň" a hasičky jedna na druhou jen nechápavě hleděly, co se děje, jeden křičel vypni to, druhý nejde to, a pak ten Černobyl bouchnul. Asi tak... Zatímco Danča túrovala strojovnu, až plumlovákům práskali bubínky a pomalu vypisovali sbírku na pořízení nové mašiny, strojnicí nepozorovaná Mirusha rozpojila a nabírala vodu, zatímco Danča pořád valila "plný"... a až se nabralo, tak se pro změnu vypla mašina... Nakonec se koukalo zleva doprava co se děje, bědovalo se, naříkalo, provinile mlčelo, omlouvalo, křičelo, hysterčilo, hádalo, vztekalo, měnilo názory a následovně omlouvalo, nakonec ale znovu startovalo v dodatkové soutěži, za atmosféry, husté tak, že by se dala krájet. I Rákosníček by se bál dorazit.


Po té hodince pauzy byly holky pořádně zrmzlé, ale odhodlaně a téměř beze slov se vydaly poskládat to základnové puzzle, kterému jsem začal přezdívat "mikádo"... Připravit na místa, pozor...práásk... Holky vyráží, Kartina mírně zaváhá při nasazování koše, Mirusha překonává bolestivou nohu, s problémama nasazuje, ale všechno dobré. Danča na stroji opatrná, na jistotu. Hanka z posledních sil při viróze obíhá základnu, cvaká a běží. Marky kontroluje jestli zase neutíká Danče bez spoje... Janča a Čabruška petají seč jim síly stačí. Kontroluju, co se kde děje a dívám se dopředu - šmarjá, kde je ta Markéta! Čabruška už pomalu zaklekává a Marky má ztrátu asi 4-5 metrů, zatímco jí voda už hučí za zádama a kobra se vlní jak v saharském písku. V duchu si říkám, co se tam asi dělo a jak tohle dopadne... Voda! Marky v poslední setině vteřiny ztrhává proudnici před sebe a stříká směrem na terč - už TO jsem nečekal. Čabruška mezitím už taky stříká a po decentním prostřiku, kdy holky přece jen trošku štelovaly mušky, padají obě signalizační klapky a je vymalováno...říkám si, že to ušlo - bylo to takové rozhárané, ale spadl mi kámen ze srdce - daly to...a pak...19:78 !! V ten moment mi to ještě nedošlo, jak výborný čas se jim povedl a tak jen tak spontánně tleskám, a moc nechápu, proč všichni kolem poskakují a jásají a trenér padá na kolena a líbá Soběsuckou bažinu a křičí:"jo, splnil se mi sen"....No...nežrali jste mi to, že ne?:-) Ale nějaké to "jo-Jo-JO" se tam ozvalo, to mi věřit můžete.


Jen pro ty neznalé (stejně jako jsem byl já v ten okamžik) - 19:78 by byl čas, který by s přehledem zvítězil na téměř všech dosavadních závodech Hanácké Extraligy. Jen jednou se vítězky dostaly pod 20 vteřin (a tehdy v Dětřichově skvělé časy 19:30 zvládla hned dvě družstva). Euforie? Přejde... Ale proč si ji zatím neužít. Víte, důležité je jedno - jde to. Holky ví, že to umí, že to dokáží přenést z tréninku do závodu, a že když naberou jistotu, nebudou dělat chyby, zmatky a dostanou to do krve, naběhají pár útoků, sestříknou padesát, sto terčů, hodněkrát spojí, pustí mašinu jak mají...pak ten čas budou (snad) dávat pravidelně a mohly by si dát na příští sezónu smělé plány. ALE! Chce to zůstat nohama na zemi. Nepropadat vzteku a depresi, když se to třeba zase hned nezadaří, a nemít přehnané sebevědomí, když se to podaří i příště. Pro začátek holky začaly dobře - zacpaly hubu posměváčkům a nechaly ztuhnout úsměv na rtech těch, kteří se jim za zády smáli. Takhle se to dělá.
Kluci zatím čekali, ale nebojte, taky na vás dojde řada - snad ale pochopíte, že jsem holkám za první "eNko" a první "19-ku" dal přednost...znáte to - Ladies first. První útok kluků jsem v sobotu bohužel nestihl, ale podle slov Barta jsem o moc nepřišel, snad jen kdyby mě zajímalo, jak to on, Jiki a Mates kazí (ale že to Mates ještě úplně nezapomněl dokázal za Vícov, kterým dopomohl k času 16:45). Slova chvály ovšem opět putují na levý proud, kde nám Lukyn opravdu dělá radost a na závěr sezony se potkal s výbornou formou. Možná by mohl říct i ostatním KDE, aby se po ní šli podívat taky. Podle slov Barta měl Lukyn odhadem sestřik v prvním útoku za "nějakých 15 a něco", což je super čas. Pravda, Plumlov vyhrál tyto aktuální Soběsuky za 14:90, ale ty na chvilku ignorujme, ať nás těma časama mimo Hanáckou realitu moc nedeptají... Každopádně, čas za první útok byl 16:75 a kluci za něj inkasovali velice překvapivě...ehm...chvíle napětí...páté místo:-)

O tom, že na světě jsou si všichni rovni, nás v průběhu druhého útoku přesvědčili hoši z Plumlova a Soběsuk - týmy s úplně jinými možnostmi se proběhli pro efektní "eNka", kdy Plumlov nezapojil béčko a Soběsukám pro změnu praskla asi počtvrté v sezoně hadice. Křižíkova fontána hadra. Každopádně hned na úvod druhého kola, resp. dodatkové soutěže, běželi "naši kucí" a po takovém nenápadném útoku, ke kterému se nedá napsat ani nic exkluzivního, ani si smlsnout nějakou kritikou, dokonce i ti proudaři sestříkli téměř zároveň, doběhli pro krásný čas 16:51. Celkem nepochopitelně Lipováky daly Domamyslice, kteří zřejmě někde za Avií podplatili rozhodčího a zmrazili baterky ve stopkách;-) Po výkonu, který opticky vypadal na 17 vteřin a pomalou vodu s takovým nemastným neslaným během, někde vykouzlili 16:07. Tím nepochopitelným nechci shazovat tým Domamyslic, pouze se mi zdálo, že zaběhli subjektivně horší čas než Nová Dědina těsně před nimi (16:52) a bylo z toho oněch překvapivých 16 vteřin. Každopádně gratuluju našim klukům k druhému, respektive pátému místu. I když daleko důležitější pro ně určitě byl zaběhnutý čas a další zkušenosti.
Ještě pár slov závěrem k závodům a pořádání - co mě se týká, řekl bych asi toto - hlavně, že mi bylo teplo:-) Aby ne, v zimní bundě:-) A co se týká úrovně závodů, tak to byla asi taková hurá akce jako v Bílovicích. Jenže zatímco tam to vypadalo, jako by na tom chtěl někdo vydělat, tady to bylo spíš pořádáno s nadšením, a takové rodinné, ale bohužel zřejmě bez prostředků - prostě se na pole doprostřed bažiny hodilo pár koberců, postavila káď, přistavila cisterna, kolem daly tři fáborky, půjčili se stopky a terče z Vícova (mnohým padaly sami), audio sestava plus mikrofon z Lipovské Avie, postavil jeden stánek s pořadateli a pitím dohromady, tuším že někde se dalo sehnat i maso, a bylo hotovo, děcka přijeďte, zastříkáme si. Ale co, dyť je to jedno, hlavní je, že se díky dobrým zaběhnutým časům a cenám pro všechy odjíždělo s dobrou náladou!



PS: děkuju Luunnimu z SDH Vícov za fotky... více fotek na http://fotkyhasici.678.cz/

PS: po uveřejnění mého článku na stránkách Lipové, se ztrhla docela slušná diskuze na téma "přehnaná kritika", kterou rozpoutala svým celkem opodstatněným ohrazením Nšoči ze Soběsuk. Tímto se dodatečně omlouvám za některé nepřesnosti v článku, které jsem opravil. Přesto trvám na tom, že soutěž měla průměrnou úroveň a ničím nenadchla (ale dá se říct, že ani neurazila) To, jak to tam vypadalo, je konstatování faktu, to že to někdo neunese, když to napíšu, je věc druhá. Byť chápu, že jakožto pořadatel bych asi reagoval stejně (podrážděně). Do diskuze umístím reakci Nšoči pro toho, kdo by měl zájem si to přečíst... Jen se přiznám, že mě docela mrzela reakce Lukyna, který stáhl ocas na max a Nšoči v rámci zachování dobrých vztahů div nevlezl do prdele...

1 komentář:

Jim_MatriX řekl(a)...

Nšoči


Rozhodně jsem neměla ani náhodou v úmyslu někomu vnucovat, že má chválit soutěž, na které se mu nelíbilo. Spíš jsem cítila potřebu ohradit se proti té časomíře a zmíněnému výstupu našich holek. Souhlasím s Mirushou – nedá se zavděčit všem a taky vím o spoustě toho, co se dá u nás zlepšit. Na druhou stranu – pokud se článek objeví na vašich stránkách, dá se předpokládat, že vyjadřuje názor SDH Lipová, a proto taky odpovídám do vašeho guestbooku a ne přímo kecálkovi. Nechci vyvolávat diskuse typu „já s tím souhlasím“, „já s tím nesouhlasím“. Soutěž proběhla, někomu se tam líbilo, jinému ne. Řada poučení pro příště.

kecalek
http://kecalkovi.blogspot.com/

ps: nesouhlasim s tebou Mirusho – Jiki má podle mě pravdu, jste odpovědní za to, co máte na stránkách.
Jinak si za tím, co jsem napsal stojím. Pokud bude někdo mít chuť to prodiskutovat, uvidíme se pravděpodobně v sobotu v Toveři, případně ať si vyžádá moje icq (pro Lukeho atd)

kecalek
http://kecalkovi.blogspot.com/

Vzkaz pro Nšoči.

Vidím, že jsem byl mírně nepochopen a pokusím se vysvětlit můj náhled na věc, ať to tu není o mě beze mě.


To co si napíšu je opravdu moje věc a popisuju svoje subjektivní dojmy. Je ale fakt, že tyto články píšu primárně pro SDH Lipová a vím, že sem budou umístěny. Každopádně článek projde několikaterým „schválením“, než se tu octne – a speciálně ten poslední odstavec, který tady popudil asi nejvíc, se mohl klidně smazat a článek by nikoho neurazil.



TO, že si byla spolupořadatelkou akce, je stejně subjektivní náhled na věc, jako ten můj – ty si naštvaná, že ses snažila spolupřipravit co nejlepší pohár a já vám to „popsul“ (k tomu se ještě vyjádřím) a nedivím se, že tě nazvání poháru jako „hurá akce“ popudilo, nemluvě o chybě se stopkama – za to se omlouvám. Moje chyba, prostě jsem vždy viděl jen chlapa se stopkama v ruce.


Každopádně, váš pohár jsem hurá akcí nazval hurá akce proto, že ze všech, mnou zatím navštívených pohárů, měl prostě (až na ty Bílovice) nejhorší (to se nerovná špatnou) úroveň – což chápu že je něco pro tvé uši, které tohle nechtějí slyšet a raději by slyšely ocenění za snahu. Byl pořádán na poli a bylo tam prostě vcelku neútulno (mluvím o subjektivních dojmech). Ve Vícově se běhalo opticky také na poli, ale aspoň je vidět že je to plácek k tomu určený, byly tam lavečky atd.. V Krumsíně byla taky na základně bažina, ale aspoň tam byl pěkný trávník na hřišti. Prostě ať si vezmu jakýkoliv pohár (nedejbože kdybych to srovnával s těmi většími), když už měl něco srovnatelně na nízké úrovni jako vy, většinu toho zbylého měl lepší (plocha, stánky, prostředí, moderátor atd.) Hlavně proto nejhorší a proto hurá akce (nemluvě o tom mikrofonu a hudbě, potažmo seznamem sponzorů za stěračemi avie a divoce napsanou výsledkovou listinou, která sem tam spadla, že).
Že pohár pořádáte 10 let jsem nevěděl a nepoznal jsem to, každopádně to na věci nic nemění.
Co se týká cen, to je moje chyba, že jsem to tam nezmínil, věděl jsem to a při psaní jsem na to zapomněl.


Smích a nebo jásot jsem popsal tak, jak to vnímaly holky z Lipové – v ten moment, kdy se vám vše pokazí a jste vzteklí, nevíte nad čím kdo jásá – každopádně za kádí stáli pánové (50+) kterým to přišlo velmi zábavné a ty hlavně jsem měl na mysli. Že jste jásali nad svým vítězstvím vám budiž k dobru…



Apropo jak píše i Lukyn – moje články jsou často nadsazené a píšu co mě napadne, často něco zapomenu, a co si nepamatuju, musím nějakým způsobem dohnat. Nechci psát, že si vymýšlím (i když s těmi stopkami to tak vypadá) ale není to v pravém smyslu reportáž, kde by měli být uváděné přesné fakta, ale zábavné povídání o tom jak jsem vnímal zase další soutěž. To, že napíšu větu: „prostě se na pole doprostřed bažiny hodilo pár koberců, postavila káď, přistavila cisterna, kolem daly tři fáborky, půjčili se ruční stopky (ano-tady byla chyba-omlouvam se), terče z Vícova (mnohým padaly sami), audio sestava plus mikrofon z Lipovské Avie, postavil jeden stánek s pořadateli a pitím dohromady, tuším že někde se dalo sehnat i maso, a bylo hotovo, děcka přijeďte, zastříkáme si.“…nutně ještě neznamená kritiku (nikde jsem o tom nenapsal, že je to špatné nebo dobré a vyvraťte mi, že to tak nebylo), ale prostě subjektivní popsání skutečností mým stylem, tak jak jsem je vnímal já. A opravdu mi řekni, za co kromě té spousty cen, vás mám chválit? Čím jste čněli nad ostatními??


PS: nejsem si moc jistý jak myslíš tu poslední větu, každopádně moje přirovnání k „rodinné“ soutěži bylo myšleno pozitivně, že taková soutěž pak vypadá, že jste do toho osobně zapálení – a jak vidím, nepletl jsem se.



JiKi


Miruso nemáš pravdu, tím že byla reportáž zveřejněna na našem webu, měl každý oprávněný důvod se domnívat, že vyjadřuje názor SDH Lipová. Mě osobně se v Soběsukách líbilo (až na tu zimu teda ) a rád tam pojedu znova. Jinak souhlas s Lukynem, bylo to nešťastně napsané a příště víc přemýšlet než se zde něco uveřejní…

mirusha sdh lipová


pro nšoči:
pokud máš nějaké připomínky k tomu, co napsal kecálek, řeš to s ním a netahej do toho lipovské hasiče. kecálek není člen sdh lipová a co napsal, vyjadřuje pouze jeho názor. někomu se tam hold líbilo, někomu ne, s tím nic nenaděláš. my když jsme pořádali pohár, taky se našlo pár lidí, kterým se něco nelíbilo. nemůžeš se zavděčit všem.


Lukyn - SDH Lipová


Zdravím, naprosto chápu tvoji reakci na hodně nešťastně napsanou reportáž, ale pokusil bych se to alespoň trochu vysvětlit. Přestože mám kecálkovi reportáže rád, tak se neztotožňuji s tím, co kolikrát napíše a zvlášť po přečtení reportáže ze Soběsuk jsem si říkal, že to docela přehnal a napsal hodně nepravd, které vyloženě volaly po této situaci, která nastala. Na jeho obranu musím říct, že píše hodně s nadsázkou a že reportáže vychází na jeho blogu, kde si může psát každý co chce, ale byl to hodně neuvážený krok, že ji zde správce stránek uveřejnil. Jenže to si nemohla vědět a tvá reakce je oprávněná. To co bylo napsáno v žádném případě nevyjadřuje názory nás členů SDH Lipová a mrzí mě, že ta reportáž tady byla uveřejněna a vyvolala tuto logicky vyplývající situaci. Vím, že to co teď napíšu už nezmírní Vaše rozhořčení, ale upřímně, osobně si myslím, že Vaše soutěž byla lepší než naše, vím že u nás na soutěži se stalo hodně hrubých chyb, třeba to bahno kolem základny jak zmiňuješ, zatímco u vás by se chyby hledaly těžko, snad jen neposečená tráva na trati mi trošku vadila. O kvalitě Vaší soutěže není pochyb, jasně o tom hovoří fakt, že na ní každým rokem přijedou Plumlováci a o to víc je pro mě nepochopitelné, že kecálek soutěž nazval jako hurá akci a vrcholem bylo to, co napsal o časomíře, já jsem na druhém útoku Domamyslic už nebyl, protože jsem odjel na fotbal, ale nikdy bych nic nesváděl na časomíru, ta měří vždy spravedlivě. A ta omluva našim holkám není na místě, mě osobně to taky nepřipadlo jako škodolibé posmívání, ale jako radost z vítězství. Takže závěrem, omlouvám se za to, co bylo nepravdivě napsáno a i když je na to už pozdě, reportáž z tohoto webu odstraním. PS: Celá situace mě štve o to víc, že příští rok k nám už asi určitě nedojedete, ale doufám, že naši omluvu alespoň částečně přijmete.

Nšoči


Jo, doufám, že je jasné, o které soutěži píšu.

Nšoči


Milí Lipováci,
tak jsem si opravdu s chutí přečetla vaše ocenění naší dřiny se soutěží. Trochu mě lákalo napsat něco takříkajíc „od plic“, ale pak jsem si řekla, že to stejně nemá cenu, každý má svůj vlastní názor. Jenom mě trochu mrzí, že jsi, drahý kecálku (nebo spíš pisálku), neocenil alespoň to, že se nám povedlo sehnat ceny pro všechna družstva – i pro vaše slečny, které se zejména v prvním útoku příliš nepředvedly, když už jsi tak pěkně zkritizoval všechno ostatní. Možná stojí za vysvětlení vítězný pokřik našich hasiček po nepovedeném útoku vašich holek. Věř mi, seděla jsem v „tom jednom stánku, do kterého se vešlo všechno“, téměř celou dobu a onen pokřik patřil spíš tomu, že se holkám podařilo na domácím „poli“ snad poprvé vyhrát. Rozhodně to nebyl škodolibý smích, že by se někomu něco nepovedlo. Ale chápu, že ne pro každého to bylo pochopitelné. Takže holky z Lipové – omlouváme se, opravdu to nebyl výsměch. Každopádně – s těmi stopkami se trochu pleteš, asi ses díval jen tam, kam jsi sám chtěl, ale kromě terčů z Vícova byla půjčena i tamější časomíra, takže případné neshody si vyřeš s nimi. Myslím, že zítra k nim zrovna jedete na trénink, takže můžeš reklamovat přímo u nich. Tuším, že při trénincích jejich časomíru taktéž využíváte, tak opatrně, aby se jich Tvá kritika příliš nedotkla. Navíc, až do následujícího útoku byl ponechán výsledný čas na časomíře, aby se mohl kdokoliv – opakuji KDOKOLIV – podívat, zda je skutečně takový, jak bylo ohlášeno. Pokud jsi měl nějaké pochybnosti, měl ses přijít podívat sám, případně podat protest.
Co říct na závěr? Děkujeme Lipové, že se naší „hurá akce“ zúčastnila, upřímně (a myslím to vážně) děkuji za zapůjčení mikrofonu, abychom mohli vyhlašovat alespoň časy (moje chyba, že nebylo lepší ozvučení, ale ani po vydatné spolupráci s jedním vícovským taťkou se mi nepodařilo zprovoznit mikrofon), a díky taky za objasnění toho, že Lipovou lépe nežádat o pomoc. Nakonec pouze dodávám, že nepatříme do žádné ligy, a tak nám stačí pořádat závod na poli, kam se postaví káď, podivná cisterna a běhá se po kobercích. Zkus se zamyslet nad tím, jestli koberce na podmáčené trati nebyly přece jen lepší než bahno kolem základny. Každopádně díky za názor, předám dál. Kluci (a zejména ti, kteří tam prodávali) budou jistě šťastní, že naše lítání kolem soutěže dokážou jiní ocenit. Já osobně to opravdu oceňuji.
PS: Jsme rádi, že soutěž probíhá v onom „rodinném“ duchu. Asi jsme se za ta desetiletí, po které je děláme, ještě nepoučili.