pondělí 8. září 2008

Na Stražisko jedině v plavkách...

A aby to některým nebylo líto, zase tu máme čtení pro rozhýbání koutků ústních a svalů očních. Dneska to vezmu letem světem, sotva jsem totiž stihl zplodit maxirecenzi pro hasiče, ozvali se kinofilové, proč oni mají přijít zkrátka na úkor nějaký rádobyhasičů - já vám řeknu proč - protože milí zlatí hasiči z "Lepové" předvedli o posledním víkendu na Stražisku čas 19:30, což byl jejich osobák na pohárech. A to se prostě MUSÍ komentovat!

Začnu ale zcela subjektivní poznámkou - vážení čtenáři - mám z vás radost!:-) Opravdu regulérní radost, protože mě upřímně těší, že se najdou lidi, kteří tady ty moje výplody nočních únav čtou, mají dostatečnou trpělivost přečíst má krkolomná souvětí a pochopení pro moje občas postpubertální vtípky. Není pak pro mě nic příjemnějšího, než když mi neznámý člověk řekne - hele nejsi ty ten kecálek Jirka, popřípadě, když slyším, že články čtou i kapacity z pápáPlumlova!

Skóre v poločase: proudnice 1, proudař 0

Začnu jednou věcí, která mě v sobotu dosti vytočila, a naliskal bych za ni asi hlavně sám sobě. Už asi dva dny dopředu si říkám: "bude hezky, vezmu si plavky". Jo, tůdle. Nakonec jsem krapet nestíhal a hledat někde plavky bylo to poslední, co se mi chtělo. Stejně jsem zkonstatoval, že hasiči se budou potit někde na hřišti, beztak na opačném konci dědiny než je koupák, takže by mi byli platné asi jako pytel písku na Sahaře. Jaký zásadní byl ale můj omyl. Závody se odehrávaly přímo na koupáku a teploty se těm na Sahaře až nepříjemně přibližovaly... A nebyl jsem sám, kdo se pekl v normálním oblečení a nadával si, že si nepřibalil cokoliv, co by se dalo vydávat za plavky. Až dodatečně mě napadlo, že jsme mohli naskákat do vody nadrzo a pak to vydávat za miss mokré triko a trenky - ostatně Čabruška u proudnice a Kartina v koši už s tím mají zkušenosti, a na kluky by se možná taky rády podívaly, pro změnu – když oni pořád čučí na ně;-)

Jeden pohár nikdy nestačí...

Ale zpět k závodům a prostředí Stražiského koupaliště. Jak už jsem zmínil, závody se pořádaly přímo na koupáku, asi 3 metry od bazénu (takže ti šikovnější mohli sledovat hasičské držkopády přímo z vody) a hasiči zajistili vstup zdarma. Ono taky jak to jinak udělat – byli by jediní, kde by se kdy platil vstup na závody. Takhle zase měl návštěvník závodů/koupaliště jako bonus ještě něco navíc. Takže v tomto směřuje Stražisku pochvala. Horší už to bylo se samotným útočištěm pro běžce, protože se běželo na trávníku, který normálně slouží k opalování šunek a špinění dek, což znamená drnovitý trávník, mírně do kopce, mírně za roh. Připomínalo mi to kombinaci Vícova se Šošůvkou:-)
Jelikož jsem přijel pozdě, neviděl jsem první týmy, ale výsledková listina mi napověděla, že časy se běhají vcelku průměrné, slabší 19ky a hlavně časy přes 20, což naznačovalo teoretické šance na slušné umístění. Ještě než běželi naši Lipovští bohatýři, bylo ke shlédnutí několik krásně nezvládnutých situací na proudech – 2x se totiž stalo, že hadice byla silnější než proudař, kterého nejen že položila na lopatky, ale i na hlavu, břicho, ramena, opět lopatky a až pak se nechala namířit na terč. Jeden z hasičů ji zvládl držet, druhý se řídil spíše rčením ”kdo uteče, vyhraje” alespoň dokud šla voda naplno...

Bart - vždy extraligový;-)

Matadoři z Lipové pak nastoupili ke svému útoku, a jakoby je nabudilo ne zrovna výstavní portfolio (ne)úspěšných výsledků z týdnů minulých, pustili se do toho s patřičnou vervou. Ostatně pusťte si video, tentokrát to nebudu komentovat, to každý uvidí sám – jen připomenu – čas 19:30 (první proud 19:26, druhý a výsledný 19:30, tzn. Pěkně vyrovnaný sestřik). Paradoxně pánové nebyli spokojeni, jako by snad osobní rekordy a časy k 19 vteřinám běhali kdy se jim zachce (ale zřejmě se jim letos ještě nechtělo). Hlavně Jiki s Bartem si stěžovali, že voda byla pomalá a čekali na ni půl hodiny, což pánové na základně dementovali – ať se podívají na video, a že kdyby byla rychlejší voda, Mates je utopený...ano, pozornější zbystřili – MATES, nikoliv Lukyn! To jsou věci, viďte! Lukyn totiž poctivě trénoval celý týden, nabudila ho zřejmě i moje – podle jeho slov – mírná kritika a šel do sebe. Takže ještě jednou – chválím, jen tak dál! Když Lukyn podal výkon, jaký se po něm chtěl a najednou už nebyl oním jedincem, který všechno kazí a jehož chyby všichni vidí... Pozornosti se tak dočkal i Mates jako druhý proudař a rázem bylo vidět chyby, dřív schované ve stínu někoho jiného. Takže, kurňa Mates, vím že to nečteš, ale ne abys teď převzal štafetovou proudnici a začal chybovat ty – už v tom Stražisku to bylo na poslední chvíli! Makat makat!
Na nočním poháru v Dětkovicích, kam jsem odmítl cestovat z lenostních důvodů (a taky protože jsem se zařekl) , kluci obsadili s časem těsně pod 20 začínajícím na 19 (19:96) hezké, pro změnu páté místo. Co mi napověděl Bart, tak prýýýý voda pomalá a Jiki s Matesem se zřejmě zakecali na základně a tak byli krapet pomalejší. Bart byl samozřejmě opět extraligový. Ještě připomínám, tyto informace mi sděloval BART:-) Aneb samochvala sice smrdí, ale člověk se musí umět pochválit sám, nikdo jiný to za tebe neudělá.


Video ze Stražiska:



Video ze Stražiska, kluci (pro starší ročníky, které třeba na to první špatně viděli) :



Na Stražisku si premiéru pod novým trenérem odbyly i slečny. Všichni byli plní očekávání, přece jenom, když vás trénuje bývalý vítěz a aktuálně třetí tým republikové extraligy, mělo by to znamenat, že se přiučíte nějaké tajné finty, jako třeba kudy běžet nejkratší cestou k terčům, případně jak postavit klubka, aby se po startovním výstřelu sami zasunuly do stroje, případně rozkutoulely až k 20m hranici, případně tajný trumf, jak dát koš jednou rukou za tři a půl vteřiny. Holky si zřejmě nechaly tyto perly až na příště, protože tentokrát ukázaly sice enormní nasazení, ovšem spíše co se týče rychlosti běhu, než spojování hadic. Bohužel se však stalo něco, co nikdo nečekal a Plumlováci holky rozhodně neučili - Danča vytáhla jakousi podpultovou fintu fň a holt se stalo, že přiběhla k hadicím, chtěla spojit, v jednu vteřinu drží v každé ruce jednu hadici, a v momentě kdy je chce zacvaknout, už drží hadici jen jednu...s tou druhou půlkou totiž už nadopovaná Markét utíká seč jí síly stačí, někam směrem na Bělěhrad. V tomhle momentě sice trenér a všichni fanoušci jedním dechem zakřičeli STOP, podobně jako filmový režisér, bohužel tady nejde něco točit znovu... A tak z toho byl výsledný čas 33:09 (pravý terč 31:71). Pokud by mě někdo tlačil do hodnocení celé záležitosti, měl bych spíše pochvalná slova. Danča sice udělala chybu, ale naštěstí se to zvládlo nějakým způsobem zalepit - dokončilo se, to je hlavní. Koš a spoj byl v pořádku, naštěstí žádné zatmění a lití vody do kanálu, holky hezky počkaly, béčko Hanka odnesla kam měla a ten zbytek ve předu po shlédnutí těch zmatků doběhl kam měl a vcelku v pohodě sfoukly terče. Marky a Janča opět vynikající, Čabruška sice zaváhala víc než vteřinovým prostřikem, ale byla to její první soutěž, takže je ještě v době hájení...což asi bude do konce sezony. Holky čekají tuším ještě dva závody, v Dolanech nestartují a příští soutěž v Toveři snad zapůsobí těžký plumlovský dril a tajné finty:-) Nebo se dočkáme další nečekané chyby? Držte palce, ať spíš to první!

V Lipové na to jdou od lesa, už pracují na juniorském oddílu...

Výsledky si můžete prohlednout zde:

http://www.hanackaextraliga.cz/zpravodaj/vysledky.htm

Video ze Stražiska je na tomto odkaze:

http://novavidea.678.cz/rok2008/012_strazisko2008/strazisko2008.html

Žádné komentáře: