úterý 6. listopadu 2007

Tak jde čas... III

Podzimní depky jsou svině, to vám píšu rovnou. Teda - , že bych někde dřepěl v koutě, litoval se a nadával na svět jak je zlý, ale to hnusné podzimně-zimní počasí, které je venku za okny už asi 3-4 týdny, mi moc na náladě, aktivitách a chuti něco dělat, nepřidává. Poznat to mohli mí příležitostní čtenáři tady na blogu, poznat to mohli moji kamarádi a kamarádky, poznat to mohli moji kolegové z práce... Ale dosti depresivních témat, raději si shrňme, co se za poslední dobu událo a děje.
Začnu obligátně sportem.


Něžný "Méďa"
o Pavlovi Nedvědovi je po dlouhé době zase slyšet. Bývalý kapitán naší repre už je za zenitem a když už se k nám dostane nějaká zpráva do mainstream sportovních zpráv, je to něco v takovém stylu. Jednou ze tří zpráv je, že dal gól, další dvě jsou o tom, že dostal červenou kartu. Tentokrát to bylo sice jen na žlutou, přesto o to (pro novináře zajímavější) protože faulovaným byl pokud se nepletu taky bývalý reprezentační kapitán Luis Figo, kterému Nedvěd nešetrně zlomil nohu... co k tomu dodat... To se stává? No nevím - Nedvěda - všechna čest k jeho zašlé slávě, považuju za podobně zkratovitého fotbalistu, jako Řepku. Dodnes nemůžu zapomenout na jeho zbytečný faul v semifinále ligy mistrů, díky kterému se připravil o jedinečnou šanci zahrát si finále LM. Kolikrát se to fotbalistovi podaří, zahrát si finále? Jednou, dvakrát za život? (neberu v potaz rekordmany jako je Clarence Seedorf, který vyhrál LM tuším se třemi různými týmy) Na tomhle je krásně vidět, že pokud teda zrovna nezlomí Nedvěd někomu nohu, tak svými zkraty škodí nejvíc sám sobě a svému jménu. A to nemluvím o jeho výrocích mimo trávník, to jsou občas taky perly, ale to by bylo na jiný článek...


Baroš aspiruje na volné u místo u McLarenu?
další fotbalista, o kterém poslední dobou slyšíme jen málo novinek opravdu souvisejících s jeho výkony na trávníku, je rychlík Milan Baroš. Milanovi opravdu zadařilo - nejde o nějakou nicku jako video jak si hraje se svým kašpárkem velké divadlo nebo že naznačuje spoluhráči, který je shodou náhod tmavší pleti, že si má koupit antiperspirant, ale tentokrát se Milan vytáhl! Se svým Ferarri 430 mu policisté naměřili 271 km/h, což znamená ustanovení nového rychlostního rekordu departmentu.... Pobavilo mě na této události a věcmi s tím spojených hned několik věcí.
Za prvé - výmluva Baroše byla vpravdě originální (chtěl jsem předvést kamarádovi zvuk motoru). Za druhé - četníci prý museli radarem změřenou rychlost 2x zkontrolovat, což by mě zajímalo, jak se dělá. Zřejmě chytli Baroše až na zpáteční cestě, kdy rychlost potvrdil;-) Za třetí - komentáře pod novinkou byly opravdu skvostné, doporučuji přečíst. Za čtvrté - když jsem tipoval, jakým způsobem na Nově zpracují tuto "senzační" zprávu. Ono se totiž úplně nabízelo použít záběry z filmu Taxi taxi, kdy taxík v hlavní roli taky trhá rychlostní rekordy, tentokrát v Marseilles, a při jedné scéně shodí u silnice přistavený radar. A představte si, opravdu, Nova udělala reportáž přesně jak jsem předpovídal... Začínám mít podezření, že mě odposlouchávají;-)


Alonso končí v McLarenu
ano, je to tak! Vytoužený okamžik všech jeho odpůrců nastal. Po velice zamotané a na události pestré sezoně F1 se tenhle "Enfant Terrible", který sice má výsledky, ale nemá charakter loučí po jedné sezoně s týmem McLaren-Mercedes a odchází. Kam to bude, je zatím ve hvězdách, ale rád bych podotknul, že většina jeho fanoušků by nenavrhovala, ať nejde někam do stáje, ale do háje... Sice se k podobným názorům přikláním, ale na druhou stranu - nebyla by bez něj ve světě F1 tak trochu nuda?!
Vůbec v "efjedničkách" teď bude veselo, protože nejen tímto odchodem nastává několik otázek - kam půjde Alonso, kdo bude jezdit místo něj, bude příští rok jezdit Ralf Schumacher? A co noví jezdci, jak se chytnou v druhé sezoně? Obzvláště, když příští sezona má mít opět upravená pravidla hlavně se mluví o odstranění tzv kontroly trakce, což je dosti rozporuplná změna - FIA neustále mluví o zvyšování bezpečnosti pilotů a pak jim zakážou pomocníky, kteří jsou naprosto elementární pro bezpečné řízení. Na druhou stranu - přiznám se, že na F1 mě vždy fascinovaly i ty ťukance a pořádné havárky, i když je samozřejmě nikomu nepřeju.
No bude to zajímavé, jsem zvědavý jak dopadnou ty "škatule škatule hejbejte se" s piloty a hlavně, jak se tito piloti sžijí s novými pravidly.


Raikonnen mistr světa, Hamilton "až" druhý...
tak toto je již starší a snad i dobře známá zpráva, proto jsem ji zařadil až níže...
Bohužel i přes držení palců Hamiltonovi se nezadařilo a jak poslední závod, tak celý šampionát, vyhrál Kimi Raikonnen. No aspoň že to nevyhrál Alonso... Nebudu popisovat závod, fakt, že Hamilton "si to prohrál sám" taky komentovat nebudu, zato rád bych zmínil jiný fakt, který o tom všem rozhodl, a to je týmový duch u Ferarri a McLarenu.
Pozorovat jsme to mohli celý rok, ale v tom posledním závodě to bylo nejmarkantnější, protože i díky tomu, že Massa neházel Raikonnenovi klacky pod nohy, ale naopak mu pomáhal, nakonec Kimi vyhrál šampionát a každý musí uznat, že bez Massy by to nezvládl. Je pak zvláštní sledovat marné snažení Hamiltona, který předjíždí jak se dá, přesto to k ničemu není, protože v podstatě jeli tři jezdci - Hamilton, Alonso a Raikonnen s blokařem. A trošku z žánru fantasy - chvilkama jsem si při sledování závodu říkal - kdyby tak jel místo Alonsa Massa nebo Barichello, řekli mu aby udělal vše pro to aby Hamilton skončil aspoň čtvrtý, tak ten by byl schopný ho před sebe nejen pustit, ale beztak by sebou vzal i Heidfelda s Kubicou;-)
No bohužel - dopadlo to jak to dopadlo, Reikennen si to zasloužil i za minulé ročníky a Hamilton je ještě mladý, takže snad ho uvidíme na bedně častokrát i příští rok a bude to vést i k tomu vytouženému titulu;-)


Pešek čtvrtý v šampionátu
a pro úplnost auto-moto-sportovní rubriky tu máme i jedno shrnutí sezony motorčiček - jezdil Pešek okolo... sem tam spadl a dojel nakonec čtvrtý v šampionátu - to je po dlouhé době konečně úspěch. Možná i škoda, že příští rok ho už ve stopětadvacítkách neuvidíme, protože jde do dvěstěpadesátek. Takže s Abrahámem budeme mít dvojnásobné zastoupení, bude fajn moci si porovnat kdo z nich je lepší. A malou výhodou pro nás diváky může být i to, že 250ky startují později a při závodech v jiných (ranních) časech si díky tomu budeme moci pospat déle;-)
(konečné pořadí kubatur na konci odkazovaného článku)


Tak to bychom měli ze sportu všechno, co by momentálně stálo za řeč, ligové výsledky fotbalu a hokeje mě nevzrušují, LM se na nás zase chystá, ale po Slávistickém debaklu 0:7 na Arsenalu tady raději ani nepíšu, i když přiznám, že se na to dívat dalo, a dobře, a padaly pěkné góly, jen jsem si připadal opravdu škodolibý:-)
Politiku taky vynechám, do toho se pouštět nebudu, to je pro mě příliš tenký led, který by mě neunesl. Jen poznamenám, že Čunek je konečně uloven a všichni si mnou ruce, jak je to fajn, že ten zlořád, co okrádal stát na sociálních dávkách, bude potrestán...zrovna ON je teda ten pravý...pche... Krade se na tolika místech a mnohem více bez ostychu a nikdo s tím nic nedělá... A novináři se zaměří zrovna na Čunka a případ, kde jde o 40 tisíc ročně... Nevím nevím, raději nekomentovat více, bůh ví co by našli na mě;-)

No a co je vlastně u mě nového?

ты знаешь герои...aneb ty znáješ Geroj? (I.serie)
tak už jsem viděl Simpsonovi, Přátele, Joeyho, Alias, Futuramu, Losty, Zoufalé manželky, Prison Break a teď se mi naskytla příležitost k dalšímu zářezu do pomyslné statistiky "viděl jsem, zažil jsem, prožil jsem" - seriál Heroes. Tímto se taky omlouvám za ruský (snad) nadpis, ale vybavila se mi asociace s prastarou reklamou na Playstation 1, v které zaznělo: "ty znáješ Playstation"?:-) holt asociace je svině;-)
Minulý pátek mi kamarád do hospody donesl Heroes, a plány na víkend mohly být jakékoliv, bylo jasné jak to zase dopadne:-) Sice jsem moc nevěděl do čeho jdu, z doslechu jsem jen věděl, že je to dobré, ale i tak jsem se nebál (nebo možná jsem to spíše podcenil:-)) a už ten samý večer jsem v noci po návratu domů pustil první díl... Dopadlo to tak, že jsem si v sobotu přivstal, bleskurychle se podíval na 10 dílů, pak následovala nucená pauza, protože kamarád mi nestihl dát 11. a 12. díl, takže v neděli dopoledne výlet k němu (a to jsem se vážně rozmýšlel, jestli mu večer v jedenáct nevolat, že bych se stavil;-)) a v neděli další polovina maratonu, tentokrát zbylých 13 dílů. Vypnul jsem to někdy kolem půlnoci, úplně vygumovaný, s pocitem že všude kolem nás jsem lidi s genetickou vadou a umět létat není nic extra, lepší by bylo ovládat telekinezi nebo cestovat v čase! Hiro Nakamura!:-) Lol...přiznám se vám, že se mi o tom i zdálo:-)
Ale k věci - teda k seriálu - pokud kliknete na modrý název odstavce, odkáže vám na české fandovské stránky seriálu, asi vám přiblíží seriál líp než já, každopádně kdybych se o tom měl snažit, tak bych vám řekl, že to má kousek z lostů (tajemná organizace která je za vším) hodně velký kus z X-menů (paralela s mutanty, kteří v sobě objevují zvláštní nadání a učí se je ovládat) Akta-X (tajuplná organizace, vládní agenti, vyšetřování, záhady, tajemno) a kousek od klasických komiksů, a to jak atmosférou tak některými detaily a odkazy. Celé to má několik dějových linií, které se dříve nebo později prolnou a splynou, někdy se zase rozdělí.
Těžko navnadit a neprozrazovat slušnou a napínavou zápletku, ale pokud se vám líbí X-meni a případně i ta Akta-X, ubrali by jste na vážnosti, přidali na krvi, hororových prvcích (velmi lehce), humoru a nebáli se že z toho vznikne paskvil, tak si to sežeňte. Jedna z výhod seriálu je ta, že i při tom faktu, že klasicky bude mít více serií, každá bude zřejmě uzavřená, takže vzhledem k tomu, že 2. serie se teprve dostává premiérově do americké TV, tak můžete s klidem sledovat první a budete vědět, že se dočkáte konce a ne jako u Lostů, kde se díváte už třetí serii a pořád je tam více záhad, než vysvětlení...
Co mi ale naopak u seriálu trošičku vadilo, ale uvědomil jsem si to až na konci, že i přes obrovský potenciál, který je naznačen v jednom z dílů odehrávajících se v možné budoucnosti, je v seriálu velmi málo akčních scén. Naštěstí ale celý má skvělé tempo a napětí a o nějaké nudě a zdlouhavosti se mluvit rozhodně nedá, koneckonců abych nekřivdil, když už se k nějaké akci dostaneme, je opravdu efektní. Využití některých schopností je naopak mnohem lepší, než případné akční scény, ať už jde o policistu Parkmena, který slyší myšlenky druhých, jehož schopnost scénárista očividně převzal z "po čem ženy touží", ale tady je to mnohem lepší a opravdu to využívá potenciál jeho schopnosti, slyší co má slyšet a občas si s tím užijete i legraci. Podobně je tomu u Hiro Nakamuri, Japonce, který umí "cestovat" v čase a hlavně jej zastavovat. On a jeho parťák slouží za takové komické postavičky seriálu a rozhodně vám budou sympatičtí. Dá-li se to tak říct, hlavní hrdina Peter Petrelli a jeho bratr také mají co do sebe, nejsou to tak ploché postavy jako Hiro nebo Parkmen, občas se v nich nevyznáte, ale to je právě ono. Prostě podívejte se na to, je to výborně vymyšlené, a co je hlavní - je to i výborně natočené:)

PS: Zajímavé je uvědomit si, kolik ze seriálů, které jsem zmínil na začátku článečku, jsou seriály zkouknutelné v českých televizích...hlavně že každý den máme před očima Ordinace, Pojišťovny, Letiště, Hraběnky a Ulice, ale pořádný zahraniční seriál k nám dorazí jednou za čas a buďto ne celý (Alias) nebo s takovým zpožděním, že už potenciální diváci vše viděli (Prison Break, Lost). Ano, já vím, že seriály z vlastní produkce je téměř to nejlevnější jak se dá vysílací čas zapráskat, ale kdo se na to má pořád dívat...

No a téměř nakonec bych tu rád zmínil jednu maličkost, a to že jsem náhodou objevil na LEVEL DVD, které kupuju poslední dobou už skoro pravidelně a dokonce jsem si LEVEL od příštího čísla předplatil, tak zvaný hPod aneb Podcast webu www.hrej.cz, kterýžto jsem dlouho opomíjel a přitom jakožto fanouška her mě toto téma zajímá a tenhle podcast zajímavý opravdu JE.
Pro ty, kteří stejně jako já, neví co je podcast, tak vysvětlení ala slovník sice nemám, ale laicky řečeno jde o "diskuzi", kde se velice neformálně probírají novinky z herního světa. Krom toho že se dozvíte zajímavosti tak se to taky dobře poslouchá a někteří redaktoři občas opravdu jsou i vtipní - světe div se...
Takže - pokud kupujete level s dvd, najděte si podcasty v rubrice extra, pokud ne, tak si je můžete stáhnout na této adrese.

No a aby si ženské nestěžovaly, že dnes to bylo vše pouze o autech, motorkách, seriálech a hrách, tak tu mám jeden obrázek z naší kanceláře, aby jste viděly, že i když je kozel zahradníkem, dá se vypěstovat nádherná kytka:-)


1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

[B]NZBsRus.com[/B]
Skip Laggin Downloads With NZB Files You Can Rapidly Find HD Movies, Console Games, Music, Software and Download Them at Fast Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet[/B][/URL]