čtvrtek 14. května 2009

Zaujalo mě... BGT vs. DSS

Že vám ty zkratky nedávají smysl?:-) Mě taky skoro ne, co máte z toho... Ale že jste to vy, prozradím vám, jak jsem k nim přišel - BGT jest Britain's Got Talent a DSS jsem si myslel, že by mohlo být Deutschland sucht Superstar ... a nahodou jsem se trefil, on se třistapadesaty první klon mixu reality show o pěveckých talentech skutečně v němčině takhle jmenuje... To by měla profesorka Ambrožová radost, že jsem ty 4 roky nechodil ne němčiny zbytečně!
Každopádně "wo co gou" - sem tam při surfování po netu najdu nějakou zajímavější stránku, která člověku ušetří čas pro další hledání a svým způsobem urychlí přístup ke specifickým informacím. Jednou z těchto stránek je i stránka věnovaná reality show - Panáček v reality show. Já se na jeho stránkách zaměřuju hlavně na BGT, sledování obdobných show mě baví a sledoval jsem všechny, co nám běželi v TV a rád se mrknu i na talenty z jiných zemí. Tentokrát mě zaujal jistý Shaun Smith (17 let), který v BGT zazpíval písničku, kterou už jste určitě slyšeli v mnoha verzích: "Ain't no sunshine when she's gone".

1) První na řadu by měl přijít originál, aby jste mohli porovnávat:




2) Teď si poslechněte na stránkách youtube nebo přímo ofic. soutěžních BGT klip zpěváka Shauna Smithe. Pitomci zakázali vkládat odkazy, takže bohužel musíte mimo mé stránky...

3) A pak tu máme německého Schumachera z oné DSS, s divně psaným jménem a bez 7 titulů mistra světa:



4) a když už tu máte k nalezení 3 různé verze, proč nepřidat čtvrtou, pro změnu od profíka - Sting a jeho podání:



5) a naposled, ať tu nemáme samé chlapy, dejme si i jedno dámské podání:



Tak a teď porovnávejte:-) Kdyby se mi tahle pětice sešla v jedné show, sám bych nevěděl, co "s tím". Co se týká podání písničky, přiznám se, že mi vůbec nesedí Stingova verze... Ale zpět do přítomnosti.
Anglán na mě působí velmi sympaticky, a přijde mi, že má vše, co by talent, objevivší se v takové soutěži, měl mít. Jen si to vemte - má příjemný hlas, dobře vypadá a má celkem slušné jméno, které se dá zapamatovat - není to žádný "Chayumn Prithnick" nebo něco podobného. Snad jediné, co bych mu stejně jako porotkyně vytknul, byla řeč těla a některá gesta, například ono šahání na břicho, které je víc "gay" než "rnb" či cool nebo co. Každopádně podle odezvy publika (které ale vstává při každém trochu lepším výkonu) a davového šílenství puberťaček, které si kvůli Shaunovi rvou rodidla a práskají všude po netu odkazy jak je Shaun sladký a super, by se dalo usuzovat, že o něm/ho ještě uslyšíme. Třeba za rok z rádií...
Další pán na holení je onen "Šumachr" psaný "Schuhmacher". Vzhled nic moc, nemám rád tyhle prasečí nosánky... (nebýt to blonďák tak mi snad i připomíná Michala Zichu, tímto pozdravuju do OP a gratuluji k zadělání na dvojčata;-)) ... Každopádně, hlas má jak pilu, a řekl bych, že takový moc často neuslyšíte. Když už budete na youtube, tak si od něj ještě poslechněte Here comes the rain again a rozhodně si NEpouštějte Sweet dreams... a pak se zase vraťte sem ke čtení;-)
Jak už jsem se zmínil, Stingova verze se mi vůbec, ale vůůbec nelíbí - to už je lepší originál od Billa Witherse, proti kterému sice třeba angličan ztrácí co do podání, ale dohání to v sympatičnosti:-) Nic proti černochům, třeba bubeník v klipu ze '72 je super;-)))
Dáma na konci, tedy Christina Christian (taky pěkné jméno do šoubyznisu) z první série AI, zpívá taky pěkně, ale než její hlas mě spíš upoutalo jak vypadá a jak písničku dokázala prodat...ale přiznám se, že netuším, kde je jí konec. Asi někdy v první minutě a třicátéšesté vteřině...
A co vy, kdo ještě pořád čtete můj blog a nezlomili jste nade mnou hůl, protože mám poslední dobou slovní průjem řidší než Somálec stolici - kdo se vám z této pětice líbí nejvíc?

PS: k nalezení jsou i další zpěváci, ať už v různých verzích "hledá se superstar" a nebo z profi zpěváků... jmenujme Willa Younga, Taylor Hicks, John Waite, Kris Allen či dokonce DMX, který je asi nejvypečenější:-)) Zkusím ještě najít, jestli to náhodou nenazpívali i P.O.D., to by mohlo stát za to;-)

Žádné komentáře: