neděle 6. července 2008

Zase ti Lipováci...

Od speciálního přespolního zpravodaje plájbóje Jirky, prostého pobíječe hasiček.
To zase byl víkend - pravda, pátek si nepamatuju, asi proto, že jsem byl v takovém únavovém deliriu, kdy jsem byl v permanentním polospánku po čtvrteční akci v Pardubicích. Tam jsem stihl za odpoledne koupání, nohejbal, 6 piv a kecání s kolegovým synem do půl druhé v noci (a vstát potom v 5 ráno). V pátek jsem pak podle toho vypadal.Ale to byl čtvrtek, který jsem v pátek a sobotu ráno patřičně dospal... Každopádně sobota a neděle byla opět trochu speciální, opět díky Lipovákům:-)

SDH Lipová (dobrodružní ... ehm... dobrovolní hasiči) mě zvali už několik víkendů, abych se jel podívat na závody (kýho čerta co já vím jak se tomu přesně říká - nějaký útok to bude) ale odolával jsem hlavně z důvodů finančních - jet se jen tak podívat na závody někam 40-50 km daleko se mi opravdu nechtělo... Včera už jsem se ale neměl na co vymluvit, protože závody byly v Čelechovicích asi 10 km daleko, a tam jsem prostě musel jet, i kdyby vláda padla! Kdyby nejelo auto, tak na kole, kdybych píchnul, tak na koloběžce, kdyby mi ji ukradli, tak na bruslích, kdyby se mi zadřeli kolečka, tak pěšky, kdybych měl zlomenou nohu, tak se nechat odvézt!
A dobře jsem udělal! Očividně jsem Lipováky vyburcoval k lepším výkonům než standardně zajišťuje povolený doping v podobě maskota/talismanu dráčka Soptíka nebo výhrůžky přítelkyň a hecování kamarádů, protože se kluci opravdu vytáhli a po slušném výkonu v těžkých povětrnostních podmínkách zvládli bez závažnějších chyb - byť za průměrný čas - získat 3. místo a malý pohár, který ihned po převzetí (včetně nějakých menších cen) pokřtili flaškou zelené;-) (Uf to ale bylo krkolomné a dlouhé souvětí). Nějaké fotečky:

Lipová měla na akci i slečny, bohužel výkon hasiček byl decentně poznamenán vysokou úmrtností základního kádru, rychlými záskoky a nesouhrou na jednotlivých postech... A taky souhrou několika chyb, které vyústili ve vzájemné osočování "ty za to můžeš", respektive - "ty za to nemůžeš, za to může ona", ale to k tomu patří (vždycky, když se objeví chyba, která to všechno posere, tak za ni můžou všichni a nikdo) a přiznejme si to, kdyby neudělala chybu jedna, neudělala by ji ani druhá. Jinými slovy - kdyby ta první, běžící, nezakopla a nespadla, nestalo by se a nebylo by chybou, že strojařka (nebo jak se těm u stroje, kteří pouští vodu říká) pustila hafo vody do hadic a tím pádem všechny utopila a hadice naplněné vodou se nedaly kloudně donést kam měly a tím pádem proudařky ztratily dobře 45 vteřin jen tím, že se musely táhat s plnými hadicemi přes půl tratě. Jen čistě informativně, holky skončily na slušném pátém místě. Bohužel z pěti ženstev.

Jako by to klukům nestačilo a nebo snad, že měli pocit, že dokud se daří, tak že by měli štěstí pokoušet dál, jeli dnes do Šošůvky, kde potvrdili skvělý výkon ze soboty a byť by se dalo po sobotě považovat jejich místo v konečné tabulce za neúspěch, je potřeba uvědomit si, za jaký výkon DESÁTÉ místo získali. Hodně slušný byl výkon bez výraznějšího zaváhání, který znamenal čas 19:94 a neméně důležité je zmínit neuvěřitelně početnou konkurenci 35 týmů, a že to nebyly žádná ořezávátka, dokazuje dnes překonaný rekord tratě - ten nový je 17:76.













Ještě jsem tu chtěl zmínit, že obě víkendové akce byly diametrálně odlišné co se týká prostředí - zatímco Čelechovice byly klasicky zatravněné a celkově hodně komorní, s minimální návštěvou, takže většinu publika tvořili hasiči sami, v Šošůvce to byla velká akce ala hody, na rozdíl od jednoho stánku v Čelechovicích rovnou 3 okýnka na pivo, nealko a pochutiny, fronty veškeré žádné a hlavně trať betonová a účast jak co do publika tak do týmů výborná... Snad tomu tak bude i příští týden v Lipové!

PS: kdyby se náhodou někdo divil, jak jsem se ocitnul v Šušůvce, když jsem byl jen na skok v Čelechovicích a zastávám názor, že bych nikam daleko nejel jen kvůli závodu, tak v prostoji mezi akcemi jsem navštívil ještě Lipovskou Haciendu von Bartak a Jednovskou zábavu...;-) A z Lipové to bylo ráno do Šošůvky relativně kousek...;-)

Žádné komentáře: