neděle 20. ledna 2008

PS: Miluji Tě aneb Butler a Swanková (se) neumí líbat!:-)

Neumím psát filmové recenze. Filmům nerozumím. To vám přiznám rovnou. Poznám, když někdo hraje špatně, přehrává, ale nepoznám dobré od vynikajícího a naprosto mi není jasné jak se pozná dobrá režie - spíš si říkám, že se dá dobře poznat ta špatná - film prostě nefunguje... když funguje a je všechno tak jak má být a u filmu se bavíte, pak asi režie (a scénář) byl dobrý:-)

To by se dalo říct i o filmu PS: Miluji Tě, za který jsem včera dal (a rád) 73Kč - jojo, takhle levné jsou u nás v kině filmy - taky jsem byl překvapený. Ale zpátky k filmu...
Asi už podle názvu (a přiloženého plakátu) každý pozná, že se nejedná o dokumentární drama o dopisových bombách, ale romantickou komedii - a nutno podotknout, že opravdu kvalitní. Základní premisa děje je jednoduchá a originální - dva se mají rádi, on umře, ona truchlí... A aby to bylo přece jen něco víc, než standardní romantika - on pro ni před smrtí nachystá plán, (uskutečňující se díky mírně morbidním dopisům doručovaným po jeho smrti), jak se dostat zpět do života a nechá nás díváky kochat se flashbacky do jejich krásného osudového vztahu a smutnit nad těžkým osudem hlavní hrdinky a smát se vtípkům, které obstarávají hlavně figurky kamarádů a kamarádek.
V hlavních rolích mě naprosto dostali a donutili film shlédnout s permanentně připitomělým úsměvem na rtech Gerard Butler jako Gerry a Hilary Swank jako Holly - Butlera si můžete vybavit jako Spartanského krále Leonida v nedávném testosteronem nabitém masakru "300" a Hilary Swank je představitelkou spíš "mužských" rolí v Million Dollar Baby a Kluci nepláčou, takže se vám možná její výběr jako zamilované a později zlomené manželky může zdát krokem mimo - asi záleží na vkusu, každopádně mě se v roli oba herci velmi líbili. Butler ve mě málem začal vyvolávat pochybnosti o tom jestli nejsem latentní homosexuál a Hilary myšlenky na to, jestli se nemám zkusit přestěhovat do Hollywoodu a ještě to na ni zkusit;-) A to všechno i přes moje počáteční rozpaky vůči Butlerovi, který mi oholený přišel zpočátku jako by ho to připravilo o polovinu charizma (nebo koulí), ale zvykl jsem si. Swank(ová) mi zase nevím proč celý film připomínala, spíš než sama sebe, jinou krásku - z Alias dobře známou Jennifer Gardner (viz porovnání na konci článku).
Každopádně - jestli vám romantické komedie nejsou cizí, snesete tyto dva herce, tak vám zaručuju, že se u filmu pobavíte, nejsem sám, kdo má názor, že se jedná o jednu z nejlepších romantických komedií nejméně posledního roku, já sám jsem se naposledy takto bavil u "Lásky přes internet" s Tomem Hanksem a Meg Ryan. U PS: Miluji Tě jsem se přistihl, že mnohdy při vzpomínkových scénách cítím jak to mezi postavami jiskří, skoro mě i s nimi bolelo když si člověk vybavil jak Holly musel Gerry chybět a byť ve mě navenek v kině vítězil cynik, doma v poklidu, případně s přítelkyní v nároučí bych asi byl slušně naměkko...
PS: Co se týká te komediální stránky věci, byla velice nenásilná, milá a opravdu kvalitní, raději ale nebudu nic psát, ať si to užijete při sledování filmu;-)

BTW: Kdybych měl dávat hodnocení, tak čekejte něco kolem 8/10;-)
(výtka směřuje k trapně pohádkovým polibkům, které mi pokazili jinak skvělý zážitek z některých "sladkých" scén, proto i ten nadpis)

Na závěr perlička - aby jste mě nepovažovali za takového idiota, který nepozná mužatku Swank od krasavice Gardnerové (byť jsme ji v poslední době mohli na fotkých vidět hlavně těhotnou a krapet oteklou) - vlevo můžete vidět Hilary Swank, vpravo Jennifer Gardner ... no neříkejte mi, že si nejsou ani trošku podobné?:-) Pro případné zvětšení klikněte na fotky;-)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

"Asi už podle názvu (a přiloženého plakátu) každý pozná, že se nejedná o dokumentární drama o dopisových bombách, ale romantickou komedii" - haha, jsem se pobavil:-) btw. s hodnocením jsi se asi dost trefil, protože na www.csfd.cz dostal tenhle filmek 81%. a prý že filmům nerozumíš. PS: by mě zajímalo, jak se pozná latentní homosexuál? asi podle toho, že v kině drží za ruku jinýho latentního homosexuála???:-)))